۳۰۰۰ نفر در سازمان اورژانس کشور استخدام می شوند

۳۰۰۰ نفر در سازمان اورژانس کشور استخدام می شوند

مراسم چهل و چهارمین سالگرد تاسیس اورژانس پیش بیمارستانی، عصر دوشنبه با حضور معاون اول رئیس جمهور، در مرکز همایش های رازی تهران برگزار شد.

سه شنبه 26 شهریور 1398 ساعت 0:11

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم چهل و چهارمین سالگرد تاسیس اورژانس پیش بیمارستانی با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر بهداشت، مقامات کشوری و بیش از ۱۲۰۰ نفر از پرسنل سازمان اورژانس کشور، در مرکز همایش های رازی تهران آغاز شد.

در این مراسم، پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور، با عنوان این مطلب که در حال حاضر ۴۴ فروند بالگرد داریم، گفت: تا امروز ۲۷ هزار مصدوم با استفاده از این بالگردها به مراکز درمانی منتقل شده اند.

وی، زمان رسیدن نیروهای اورژانس بر بالین بیمار و مصدوم در تهران را کمتر از ۱۴ دقیقه اعلام کرد و افزود: تلاش می کنیم تا بهمن ۹۸، اورژانس ریلی در کشور راه اندازی شود.

کولیوند با عنوان این مطلب که اورژانس ۱۱۵ در سال ۳۸۰۰ ماموریت انجام می دهد، از تلاش برای جذب دو هزار نیرو خبر داد و گفت: یکی از اقدامات بسیار مهم وزارت بهداشت، راه اندازی سامانه مدیریت درمان سکته های مغزی و قلبی بوده است.

در ادامه این مراسم، سعید نمکی وزیر بهداشت، با اشاره به خدمات ارزشمند نیروهای اورژانس در حادثه سیل، گفت: نیروهای فوریت های پزشکی، نقش پر رنگی در کنترل آسیب های سیل امسال داشتند.

وی با تاکید بر اینکه به فکر هوشمندسازی اورژانس کشور هستیم، تصریح کرد: خوشبختانه زمان طلایی خدمت رسانی به بیمار و مصدوم، کوتاه تر شده است.

وزیر بهداشت با عنوان این مطلب که از نیمه دوم امسال طرح «هرخانه یک پایگاه سلامت» را اجرا خواهیم کرد، ادامه داد: تلاش می کنیم با ایجاد دانشکده فوریت های پزشکی در نیمه دوم سال بر دانش تکنسین های اورژانس بیافزاییم.

نمکی، همچنین از تربیت تکنسین فوریت های پزشکی خانم خبر داد و گفت: برای تکمیل و نوسازی ناوگان اورژانس کشور، با رئیس سازمان اورژانس کشور، گفتگو و جلساتی خواهیم داشت.

وزیر بهداشت، همچنین از استخدام سه هزار نفر در اورژانس پیش بیمارستانی کشور خبر داد و افزود: برنامه ریزی های لازم برای توسعه ناوگان آمبولانس به ویژه اورژانس هوایی انجام شده است.

در ادامه مراسم چهل و چهارمین سالگرد تاسیس اورژانس پیش بیمارستانی، با دستور معاون اول رئیس جمهور، به صورت ویدئوکنفرانس، دو پایگاه اورژانس هوایی، یک ساختمان ستاد اورژانس، یک ساختمان ستاد هدایت عملیات بحران(EOC)، یک مرکز پیام و دو پایگاه جاده ای در استان‌های گیلان، اقلید و آباده فارس، جیرفت، قزوین، کردستان، اردبیل و بم افتتاح گردید.

کد خبر 4720226
حبیب احسنی پور
تعداد بازدید : 324

ثبت نظر

ارسال