قدرت بیماری‌زایی و ماندگاری ویروس کرونا هنوز روشن نیست

قدرت بیماری‌زایی و ماندگاری ویروس کرونا هنوز روشن نیست

مشاور عالی وزیر بهداشت گفت: وضعیت ما از نظر مقابله با بیماری کووید ۱۹ از بسیاری از کشورهای دیگر بهتر است.

چهارشنبه 17 اردیبهشت 1399 ساعت 0:55

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد اسماعیل اکبری، با اشاره به آمار نزولی مبتلایان و جان باختگان کرونا در کشور، افزود: این ویروس جلوتر از علم ما حرکت می‌کند و قدرت بیماری زایی، ماندگاری و از بین رفتن آن هنوز روشن نیست.

وی ادامه داد: اگر فاصله گذاری و اصول بهداشتی فردی و جمعی رعایت نشود احتمال افزایش بیماران کرونا وجود دارد، اما پیش بینی‌ها نشان می‌دهد این بیماری به این زودی ریشه کن نمی‌شود.

اکبری اضافه کرد: با همت خوب کادر درمانی و مردم و با مدیریت استثنایی و پشتیبانی مقام معظم رهبری، وضعیت کشورمان از نظر مقابله با بیماری کووید ۱۹ از بسیاری از کشورهای دیگر بهتر است.

مشاور عالی وزیر بهداشت، گفت: فعلاً داروی قطعی برای درمان کرونا وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه ساختارهای جمعیتی در کشورهای غربی، ساختار سالمندی است، افزود: وضع ما در حال حاضر از این نظر خوب است و حدود ۲۵ سال دیگر به فلاکت سالمندی آنها دچار خواهیم شد، بنابراین امیدواریم مقامات سیاسی کشور، این موضوع بسیار بدتر از موضوع کرونا را جدی بگیرند.

اکبری ادامه داد: ساختارهای اجتماعی کشورهای مدعی، نئولیبرالیسم و اقتصاد بازار آزاد است و افراد احساس دینی نسبت به جامعه نمی‌کنند و این مهم‌ترین مولفه‌ای است که غربی‌ها را با بیماری کرونا بر زمین زد. در حالی که نظام سوسیالیستی که مردمی‌تر هستند موفق‌تر بودند.

وی گفت: کشوری مانند آمریکا که حدود ۴۰ میلیون نفر از جمعیت آن هیچ پشتوانه اجتماعی بیمه‌ای ندارد و بهداشت و درمان او رایگان نیست دچار مشکل می‌شوند و ورشکستگی آنها هر روز بیشتر خواهد شد.

مشاور عالی وزیر بهداشت، اضافه کرد: تقریباً کشورهای غربی مانند آمریکا ساختار استاندارد بهداشت و درمان ندارند.

اکبری با بیان اینکه کشورهایی موفق هستند که ساختار اجتماعی مردمی دارند، گفت: در کشور ما حواسمان به مردم است و مردم هم حواسشان به همدیگر است.

وی با اشاره به قدمت ۶۰ ساله ساخت واکسن‌های مختلف در ایران، افزود: در زمینه داروی درمان کرونا هم در کشورمان، اقدامات خوبی انجام شده است.

مشاور عالی وزیر بهداشت، درباره علت کم بودن آمار مبتلایان کرونا در کشورهای حاشیه خلیج فارس، گفت: جمعیت آنها کم است. همچنین آنها آمار واقعی مبتلایان را اعلام نمی‌کنند.

کد خبر 4916305
تعداد بازدید : 484

ثبت نظر

ارسال