شاید هیچوقت واکسنی برای ویروس کرونا ساخته نشود

شاید هیچوقت واکسنی برای ویروس کرونا ساخته نشود

به گفته یک استاد امپریال کالج لندن، شاید هیچ گاه واکسنی برای مقابله با ویروس کرونا ساخته نشود و مردم در آینده باید همچنان از ماسک استفاده کنند.

چهارشنبه 17 اردیبهشت 1399 ساعت 2:10

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، یکی از استادان امپریال کالج لندن معتقد است شاید هیچ گاه واکسنی برای ویروس کرونا تولید نشود و دولت‌ها باید در آینده با قرنطینه‌های محلی و ملی دوره‌های شیوع این ویروس را کنترل کنند.

دیوید نابارو نماینده سازمان جهانی بهداشت در کووید ۱۹ می‌گوید: به طور قطع نمی‌توان فرض کرد که واکسنی ساخته می‌شود.

این پروفسور بهداشت جهانی معتقد است که نباید امیدهای بلندپروازانه داشت زیرا محققان مشغول بررسی سیستم‌های بیولوژیکی هستند و با سیستم‌های مکانیکی سروکار ندارند.

او در این باره افزود: در رویارویی با یک دوره شیوع دیگر احتمالاً محدودیت‌های تردد در بخش‌هایی از یک کشور اجرا شود یا حتی ممکن است این محدودیت شامل کل کشور شود.

نابارو همچنین در گفتگویی با شبکه خبری سی ان ان گفت: مردم باید در آینده همچنان از ماسک استفاده کنند. در جهان ویروس‌هایی وجود دارد که ما واکسنی برای محافظت در برابر آنها نداریم. ما نمی‌توانیم با قاطعیت بگوییم یک واکسن ساخته می‌شود، یا اگر واکسنی ساخته شود تمام تست‌های کارآمدی و ایمنی را پشت سر می‌گذارد یا خیر.

او همچنین معتقد است هرچند در بسیاری از نقاط جهان دولت‌ها به تدریج قرنطینه را لغو می‌کنند، اما ممکن است هر آن شرایط قرنطینه دوباره وضع شود.

نابارو در این باره گفت: این ویروس گاه به گاه ظهور می‌کند. محدودیت تردد دربخش هایی از یک کشور یا حتی کل آن اجرا شود.

کد خبر 4916366
شیوا سعیدی قوی اندام
تعداد بازدید : 624

ثبت نظر

ارسال