ماجرای انتشار فهرست شهرهای سفید/شرایط برگزاری نماز جماعت

ماجرای انتشار فهرست شهرهای سفید/شرایط برگزاری نماز جماعت

سخنگوی وزارت بهداشت، در ارتباط با انتشار فهرست شهرستان های سفید از شیوع کرونا، توضیحاتی ارائه داد.

چهارشنبه 17 اردیبهشت 1399 ساعت 2:45

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرنگار مهر، کیانوش جهانپور، بعد از ظهر سه شنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی در ابتدا با عنوان این مطلب که تا کنون ۸۰۴۷۵ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در کشور بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند، گفت: ایران جزو پنج کشور صدر نشین در زمینه بهبودی مبتلایان به کووید -۱۹ است.

جهانپور درباره بازگشایی مساجد و بقاع متبرکه، افزود: در مناطقی که سفید اعلام شود تا وقتی که سفید بمانند، امکان برگزاری نماز جمعه و جماعت، حضور در بقاع متبرکه و بازگشایی حرم‌های مطهر را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهیم داشت، اما شرط اول سفید اعلام شدن این مناطق است.

وی تاکید کرد: در مناطق سفید مادامی که وضعیت سفید ادامه داشته باشد، افراد می‌توانند به صورت معدود و مشروط به پروتکل‌های بهداشتی برخی مراسم و تجمعات مذهبی را برگزار کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: البته ذکر این نکته لازم است که در مناطق سفید، برگزاری منبر، دعا، توزیع افطاری، شربت، چای، سخنرانی و.... نباید انجام شود. صرفاً افراد با سجاده شخصی حضور پیدا می‌کنند. در عین حال وضوخانه مساجد هم تعطیل است. در این شرایط نباید حتی در مناطق سفید انتظار عادی شدن شرایط را داشته باشیم. آنچه مدنظر ما است هیچ شباهتی با آنچه در روزهای عادی ماه رمضان برگزار می‌شود، نخواهد داشت.

وی درباره انتشار فهرست شهرهای سفید، گفت: سیاست وزارت بهداشت این نبود که به صورت متمرکز اسامی مناطق سفید را اعلام کند. منبع رسمی هم این مناطق را اعلام نکرده است و قاعدتاً در این صورت ما پاسخگو نیستیم.

کد خبر 4917994
تعداد بازدید : 617

ثبت نظر

ارسال