مقابله با واردات بی رویه دستگاه تست قند خون

مقابله با واردات بی رویه دستگاه تست قند خون

مدیرکل بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، در واکنش به واردات دستگاه تست قند خون، گفت: مقابله با واردات بی رویه دستگاه تست قند خون در دستور کار قرار دارد.

چهارشنبه 17 اردیبهشت 1399 ساعت 1:56

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین حیدری، در خصوص شرایط تجهیزات مورد استفاده برای بیماران دیابتی در دوره شیوع کرونا، اظهار داشت: در زمان شیوع کرونا بیماران مبتلا به دیابت، بیشتر مستعد ابتلاء به کرونا هستند و هشدارها نسبت به رعایت اصول پیشگیری از کرونا و تنظیم قند خون، از حساسیت و جدیت بیشتری برخوردار است.

وی ادامه داد: به تبع، بحث درمان این افراد و نیز مباحث کنترل قند آنها حائز اهمیت است و باید تجهیزات مورد نیاز آنها در دسترس باشد.

حیدری افزود: به طور کلی هر گونه تجهیزاتی که در داخل کشور قابلیت دسترسی و تهیه و ساخت آن وجود دارد، طبق دستورالعمل ابلاغی وزیر بهداشت، سفارش و واردات آن ممنوع است.

وی ادامه داد: هرگونه خریدی که هیئت امنای ارزی و دانشگاهی، درخواستی مبنی بر نیاز به یکسری اقلام در دوران کرونا ارائه دهند، بلافاصله استعلام می‌شود و اگر نمونه خارجی آن دستگاه با نمونه داخلی همان دستگاه وجود داشته باشد، واردات آن ممنوع خواهد بود.

حیدری تاکید کرد: در زمینه ثبت و واردات دستگاه‌های تست قند خون که اخیراً اتفاق افتاده، اگر نمونه داخلی آن در دسترس باشد، ممنوعیت و محدودیت واردات نوع خارجی آنها در دستور پیگیری قرار خواهد گرفت.

کد خبر 4917905
تعداد بازدید : 675

ثبت نظر

ارسال