در مرحله ابتدایی تولید پادتن کرونا موفق بودیم

در مرحله ابتدایی تولید پادتن کرونا موفق بودیم

رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا گفت: تولید پادتن اختصاصی علیه ویروس «کووید۱۹» در کشور آغاز شده است.

چهارشنبه 17 اردیبهشت 1399 ساعت 3:25

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی قانعی در یک برنامه تلویزیونی عنوان کرد: در این فاصله چند ماهه حدود ۵۰۰ مداخله بالینی درمان کرونا انجام شده است.

وی با بیان اینکه این حجم از مداخلات بالینی در این مدت زمان کم نظیر در دنیا است، بیان کرد: پنج کشور در زمینه مداخلات بالینی جز رتبه‌های اول هستند که ایران جز این پنج کشور است.

به گفته رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، تا دو الی سه ماه آینده در بحث‌های درمانی و تشخیصی سهم خواهیم داشت.

وی ادامه داد: حدود ۲۰۰ تحقیق درمانی در حال انجام است؛ این تحقیقات جز مدرن ترین تحقیقات به شمار می‌رود؛ سلول درمانی هم از همان ابتدا در کشور ما آغاز شد.

قانعی ادامه داد: حتی ترکیب داروهای گیاهی برای درمان روی افراد مختلفی تست بالینی شد.

وی افزود: در دنیا تولید چند نوع واکسن شروع شده که ما چندین قرارداد برای تولید واکسن مرتبط با کرونا منعقد کردیم.

رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: تولید پادتن اختصاصی علیه ویروس «کووید ۱۹» در کشور آغاز شده است و تست پایداری و مجوز آن حدود ۲ ماه طول خواهد کشید؛ در مرحله ابتدایی تولید این پادتن موفق بوده‌ایم.

وی اظهار داشت: سلامت تزریق پلاسمای خون بهبودیافتگان کرونا به بیماران، مورد تأیید قرار گرفته است اما میزان کارآیی آن در مطالعه دیگری انجام خواهد شد.

قانعی گفت: با تحقیقات بسیار دقیق و علمی، داروی «فاویپراویر» به هیچ وجه در فهرست داروهای کرونا در کشورمان قرار نخواهد گرفت.

وی افزود: ترکیبی از سه دارو برای درمان بیماری کرونا در کشورمان در حال آزمایش بالینی است؛ اما نتایج آن هنوز آماده نشده است.

کد خبر 4916424
میترا سعیدی کیا
تعداد بازدید : 750

ثبت نظر

ارسال