رهبران جهان ۸.۲ میلیارد دلار برای تحقیقات کرونا جمع می کنند

رهبران جهان ۸.۲ میلیارد دلار برای تحقیقات کرونا جمع می کنند

رهبران گروهی از کشورهای جهان قصد دارند ۸.۲ میلیارد دلار برای تحقیقات و توزیع واکسن ویروس کرونا جمع آوری کنند.

چهارشنبه 17 اردیبهشت 1399 ساعت 3:22

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، قرار است گروهی از رهبرهای جهان در یک اجلاس مجازی ۸.۲ میلیارد دلار برای تحقیقات و توزیع منصفانه واکسن ها و درمان ها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا جمع آوری کنند. 

 آنها امیدوارند تحقیقات ملی داخل کشورها به اشتراک گذاشته شود تا واکسنها به سرعت برای توزیع در کشورهای فقیرتر نیز ساخته شوند. به این ترتیب فقط کشورهای ثروتمند از واکسن ها بهره نمی برند.

این اجلاس جمع آوری سرمایه پس از آن برگزار می شود که طرح اولیه آن در جلسه ۲۴ آوریل ارائه شد. آمریکا و چین در آن جلسه حضور نداشتند. اما نخست وزیر انگلیس از آن پشتیبانی کرد.

هدف اصلی این طرح انتخاب ۵یا ۶ واکسن که بهترین نتایج را داشته اند، قبل از تولید انبوه آنها است. طبق تخمین سازمان جهانی بهداشت هم اکنون ۸۹ واکسن در سراسر جهان در حال توسعه است که ۷ مورد آنها در مرحله آزمایش بالینی قراردارند. همچنین برخی داروها برای درمان این ویروس در مرحله آزمایش بالینی هستند. این گروه از رهبران جهان سعی دارند به فرایند تولید دارو قبل از تکمیل آزمایش بالینی نهایی کمک و آن را تسریع کنند. هزینه نهایی حدود ۴۰ میلیارد دلار برآورد شده است.

این اقدام همچنین از نقش سازمان جهانی بهداشت نیز پشتیبانی می کند. آنگلا مرکل(صدراعظم آلمان) امانوئل مکرون( رییس جمهور فرانسه)، جوزپه کنته (نخست وزیر ایتالیا)،  ارنا سولبرگ( نخست وزیر نروژ)،  چارلز میشل(رییس کمیسیون اتحادیه اروپا)، اورسولا فون درلین( رییس اتحادیه اروپا) از این اقدام پشتیبانی می کنند.

کد خبر 4916637
شیوا سعیدی قوی اندام
تعداد بازدید : 577

ثبت نظر

ارسال