فعالیت داوطلبانه ۱۷ هزار نفر از اعضای بسیج پزشکی برای مهار کرونا

فعالیت داوطلبانه ۱۷ هزار نفر از اعضای بسیج پزشکی برای مهار کرونا

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: مجموعا ۱۷ هزار نفر از اعضای بسیج جامعه پزشکی شامل پزشک متخصص، عمومی، پرستار و غیره برای مقابله با ویروس کرونا به ارائه خدمت پرداخته‌اند.

چهارشنبه 17 اردیبهشت 1399 ساعت 3:35

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

ابراهیم متولیان در گفت و گو با خبرنگار مهر، درباره آخرین آمار اقدامات این سازمان برای مقابله با ویروس کرونا گفت: بر اساس آخرین آمارهای جمع بندی شده، تاکنون ۷۴۶ پزشک متخصص بسیج جامعه پزشکی در سراسر کشور به مراکز درمانی اعزام شدند. این پزشکان به صورت داوطلبانه و به درخواست مراکز درمانی به ارائه خدمات می‌پردازند.

وی افزود: تا کنون ۲۴۷۸ پزشک عمومی، ۷۲۵۰ پرستار، ۳۲۰۰ بهداشت کار و ۴۲۵۰ نفر در سایر شاخه‌های درمانی به ارائه خدمت به هموطنان پرداخته‌اند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور با بیان اینکه یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از خدمات درمانی بسیج جامعه پزشکی بهره‌مند شده‌اند، اظهار داشت: این سازمان از ابتدای شروع ویروس کرونا، ۹۳۳ ایستگاه تریاژ و ۱۱۶ نقاهتگاه با ۱۵ هزار تخت بیمارستانی راه اندازی کرده است. به علاوه تاکنون اعضای بسیج جامعه پزشکی در سامانه ۴۰۳۰ بیش از ۲۹ هزار ساعت خدمات مشاوره و پزشکی ارائه داده‌اند.

متولیان با اشاره به توزیع اقلام بهداشتی میان خانواده‌های درگیر کرونا و جانبازان توضیح داد: سازمان بسیج از ابتدای شیوع کرونا اقلام بهداشتی میان اعضای کادر درمان، خانواده‌های نیازمند و درگیر کرونا توزیع کرده و این امر همچنان نیز ادامه دارد. تاکنون نیز ۱ میلیون جفت دستکش، ۱۲۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی، ۲۰۰ هزار عدد ماسک، ۲۰ هزار عدد شیلد و ۵۰ هزار عدد لباس ایزوله توزیع شده است.

وی با اشاره بر دیدار با خانواده شهدای سلامت، عنوان کرد: به منظور قدردانی از زحمات این عزیزان و دلجویی از خانواده‌های شهدای سلامت، طرح دیدار با این عزیزان را در تهران اجرا کردیم و در حال حاضر رؤسای بسیج جامعه پزشکی دیگر استان‌ها نیز در حال انجام این امر هستند.

کد خبر 4916864
تعداد بازدید : 577

ثبت نظر

ارسال