وزرای بهداشت ۲۲ کشور جهان به تهران می آیند

وزرای بهداشت ۲۲ کشور جهان به تهران می آیند

مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت، از برگزاری اجلاس وزرای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی در اواخر مهر ۹۸ به میزبانی تهران خبر داد.

شنبه 13 مهر 1398 ساعت 20:23

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن اسدی لاری، با بیان اینکه اجلاس وزرای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت، همه ساله در ماه اکتبر در یکی از کشورهای منطقه عضو منطقه مدیترانه شرقی یا دفتر مرکزی منطقه‌ای در قاهره تشکیل می‌شود، افزود: امسال این اجلاس از ۲۲ تا ۲۵ مهرماه سال جاری ( ۱۴ تا ۱۷ اکتبر ۲۰۱۹) در تهران برگزار می شود و می توان از آن به عنوان بزرگترین و مهمترین گردهمایی بهداشتی در منطقه مدیترانه شرقی نام برد.

دبیر شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی گفت: موضوعات مهم بهداشتی در سطح کشورهای منطقه در قالب اسناد مورد بررسی قرار می‌گیرند و خروجی این اسناد در قالب قطعنامه، نقشه راه، تصمیمات و اقدامات مصوب و برنامه عملیاتی به کشورها جهت سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در سطوح کشوری ارائه می‌شود که به موجب آن  کشورهای عضو، خود را متعهد به اجرای مفاد آن اسناد می‌دانند.

اسدی لاری، برگزاری این اجلاس را فرصت مناسبی برای گفتگوهای دوجانبه وزرای بهداشت کشورهای شرق مدیترانه دانست.

دبیر شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت کشورهای عضو منطقه مدیترانه شرقی خاطرنشان کرد: این اجلاس با همراهی سازمان جهانی بهداشت و با حضور دکتر تدروس، رییس سازمان جهانی بهداشت در تهران و نمایندگان کشورهای عضو منطقه مدیترانه شرقی شامل افغانستان، بحرین، جیبوتی، مصر، ایران، عراق، اردن، کویت، لبنان، لیبی، مراکش، عمان، پاکستان، فلسطین، قطر، عربستان سعودی، سومالی، سودان، سوریه، تونس، امارات متحده عربی و یمن در تهران برگزار می‌شود.

اسدی لاری در ادامه گفت: در طول بازه زمانی۲۲ تا ۲۵ مهر ۹۸ و برگزاری این اجلاس، همایش ها و بازدیدهایی با هدف معرفی دستاوردهای نظام سلامت کشورمان نیز برگزار می شود.

وی همچنین گفت: اجلاس سالیانه کشورهای عضو منطقه مدیترانه شرقی، یکی از مهمترین رویدادهای منطقه ای در راستای تصمیم سازی و تنظیم سیاست های سلامت منطقه است.

جمهوری اسلامی ایران برای چهارمین بار میزبان این اجلاس مهم منطقه ای است.

کد خبر 4731824
حبیب احسنی پور
تعداد بازدید : 386

ثبت نظر

ارسال