اعلام آمادگی ستاد مقابله با کرونا برای همکاری علمی با دانشگاه تهران

اعلام آمادگی ستاد مقابله با کرونا برای همکاری علمی با دانشگاه تهران

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران، در دیدار با رییس و جمعی از اساتید دانشگاه تهران با اشاره به لزوم عملیاتی‌سازی پژوهش‌های دانشگاهی برای ریشه‌کنی ویروس کووید-۱۹، برای انجام هرگونه همکاری در این زمینه اعلام آمادگی کرد.

چهارشنبه 17 اردیبهشت 1399 ساعت 3:16

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، دکتر علیرضا زالی ضمن تاکید بر لزوم گسترش همکاری‌های علمی، فعالیت‌های تحقیقاتی این دانشگاه را اقدامات ارزشی خواند و گفت: عملیاتی‌سازی پژوهش‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. از طرفی محدودیت‌های زمانی در اپیدمی باید مورد توجه قرار گیرد، چراکه هنوز در بحران کرونا به ثبات نرسیده‌ایم و ممکن است شرایط کاملا تغییر کند.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران با اشاره به اهمیت استفاده از نرم‌افزاهای سمپتوم‌شناسی و استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی به کمک داده‌های بیمارستانی، طراحی بسته‌های تشخیصی را از جمله اقدامات موثر در شناسایی و درمان مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ دانست.

وی در پایان، پیشگیری، تشخیص و درمان را سه محور اصلی مقابله با کرونا اعلام کرد و در خصوص افزایش همکاری مطابق با این سه محور، به ویژه تشخیص، در غالب کارگروه‌های مشترک ابراز امیدواری کرد.

در این دیدار دکتر محمود نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران، مدیر کارگروه‌های بیوفیزیک، تولید دارو و واکسن، هوش مصنوعی و داده‌های بزرگ و ساخت و ارتقای کیت‌های تشخیصی حضور داشتند و به بیان گزارش مختصری از اهم فعالیت‌های اساتید و دانشجویان دانشگاه در زمینه مقابله با بحران کرونا پرداختند.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 735

ثبت نظر

ارسال