اعضای بدن جوان شاهرودی به ۴ هموطن جان تازه بخشید

اعضای بدن جوان شاهرودی به ۴ هموطن جان تازه بخشید

شاهرود - رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از اهدای عضو یک جوان مرگ مغزی شده شاهرودی خبر داد و گفت: اعضای بدن محمد رضا آجدانی به چهار نفر جان تازه‌ای بخشید.

چهارشنبه 17 اردیبهشت 1399 ساعت 1:45

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرنگار مهر، رضا چمن شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از اهدای اعضای بدن جوان شاهرودی خبر داد و ابراز کرد: اولین اهدای عضو در شهرهای زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود طی سال جاری با ایثار خانواده مرحوم محمدرضا آجدانی، به وقوع پیوست.

وی با بیان اینکه این جوان ۲۲ ساله، اهل و ساکن روستای گلستان پرو، ۳۰ فروردین به دنبال تصادف با موتورسیکلت در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود بستری و به علت شدت آسیب وارده به مغز با وجود تلاش همکاران ما در آن بیمارستان، دچار مرگ مغزی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: پس از تأیید تیم پزشکی مبنی بر مرگ مغزی، خانواده این مرحوم با اهدای اعضای فرزندشان شامل کبد، قلب، و دو کلیه به بیماران نیازمند دریافت عضو، موافقت کرد.

چمن بیان کرد: با این اهدا، چهار بیمار نیازمندان به عضو در کشور نجات یافتند و زندگی دوباره به آنان بخشیده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اعضای قابل اهدای فرد مرگ مغزی شامل قلب، ریه‌ها، کبد، روده‌ها، لوزالمعده، کلیه‌ها و برخی بافت‌های بدن از جمله پوست، قرنیه، تاندون، غضروف، استخوان و دریچه قلب است. یک بیمار مرگ مغزی می‌تواند جان یک تا هشت بیمار را نجات دهد و لذا پس از آغاز مرگ مغزی ۱۴ روز برای موافقت خانواده با اهدا عضو فرصت وجود دارد.

کد خبر 4918236
تعداد بازدید : 567

ثبت نظر

ارسال