نیازسنجی ملی خرید تجهیزات آزمایشگاهی ضروری است

نیازسنجی ملی خرید تجهیزات آزمایشگاهی ضروری است

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی با بیان ضرورت نیازسنجی برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی در کشور، گفت: یکی از اهداف شبکه، تمرکز بخشیدن به خرید تجهیزات آزمایشگاهی بر اساس نیازهای ملی است.

یکشنبه 14 مهر 1398 ساعت 0:30

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رضا اسدی فرد با اشاره به اینکه شبکه به دنبال رفع موازی کاری ها در خرید تجهیزات آزمایشگاهی است، بیان کرد: سال‌ها در کشور رسم بود که بدون نیاز سنجی صحیح، تجهیزات آزمایشگاهی خریداری می شد؛ اما با شکل گیری شبکه تلاش شد که این موازی کاری‌ها و خریدهای غیرضروری کاهش یابد.

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوریافزود: شبکه تلاش می کند با تمرکز بخشیدن به خریدهای آزمایشگاهی، براساس نیاز سنجی ملی، منطقه‌ای و محلی، نسبت به برطرف کردن کمبودها در این حوزه اقدام کند.

به گفته  اسدی‌فرد، گاهی به دلیل عدم آگاهی، دستگاهی آزمایشگاهی در کشور با قیمتی گزاف خریداری می شد در حالیکه همان دستگاه در کشور وجود داشت و تنها به دلیل یک نقص کوچک سالها خاک می خورد؛ اما با شکل گیری شبکه این نواقص و مشکلات رفع شده و بانک اطلاعات تجهیزات موجود در داخل کشور ایجاد شده است.

وی ادامه داد: عضویت اعضا در این شبکه، کمک می کند که علاوه بر افزایش توان نیروی انسانی فعال در آزمایشگاه‌های عضو، اخذ استانداردهای معتبر آزمایشگاهی و خرید تجهیزات جدید در قالب دستورالعمل های شبکه تسهیل شود.

دبیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین عنوان کرد: ایجاد بسترهای لازم برای در دسترس قرار گرفتن خدمات قابل ارایه از طریق شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ایران از اولویت‌های این شبکه است.

کد خبر 4732833
میترا سعیدی کیا
تعداد بازدید : 384

ثبت نظر

ارسال