نامگذاری بخش پاتولوژی بیمارستان لقمان حکیم به نام "استاد محمد رخشان"

نامگذاری بخش پاتولوژی بیمارستان لقمان حکیم به نام "استاد محمد رخشان"

به مناسبت بزرگداشت شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم، بخش پاتولوژی بیمارستان لقمان حکیم به نام استاد محمد رخشان نامگذاری شد.

چهارشنبه 17 اردیبهشت 1399 ساعت 0:55

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، در سی و دومین جلسه شورای علمی اجرایی مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی لقمان حکیم و همزمان با هفته تکریم از مقام معلم و استاد از استادان پیشکسوت این بیمارستان قدردانی و یاد و خاطره پدر علم پاتولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، استاد فقید محمد رخشان گرامی داشته شد.

دکتر رضایی، رییس بیمارستان لقمان در این نشست ضمن تبریک روز معلم با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) گفت: بخشنده‌ترین فرد به من کسی است که علمی را بیاموزد و سپس آن را منتشر کند.

وی تلاش معلمان و اساتید برای انتقال علم و دانش را نوعی ایثارگری دانست و گفت: مقام معلمی والا بوده و باید نسبت به تکریم و احترام این قشر دلسوز و فرهیخته اهتمام داشته باشیم.

دکتر رضایی با بیان اینکه با نام‌گذاری بخش پاتولوژی به نام استاد محمد رخشان یاد و نام ایشان را گرامی خواهیم داشت، ادامه داد: اساتید لقمان مانند یک خانواده هستند، بزرگان کاشتند و ما برداشت می‌کنیم و برای نسل آینده نیز تلاش می‌کنیم.

وی با اشاره به سجایای اخلاقی و علم و دانش فراوان استاد رخشان، خاطرنشان کرد: صبر، حوصله، اخلاق حسنه و دانش بی‌پایان این استاد فرهیخته در زمینه پاتولوژی مثال زدنی است.

رییس بیمارستان لقمان یادآور شد: استاد رخشان از پیشکسوتان علم و دانش و الگوهای عملی جوانان هستند، امیدوارم برگزاری این یادبود زمینه‌ساز گسترش فرهنگ تجلیل و قدردانی از سایر معلمان و اساتید باشد.

وی ادامه داد: استاد رخشان، بیش از ۳ دهه خدمت صادقانه داشته و به همت و درایت ایشان بخش پاتولوژی بیمارستان لقمان حکیم و آیت‌الله طالقانی به قطب آموزشی کشور تبدیل شده است. همچنین یکی از ویژگی‌های استاد رخشان علاوه بر بی نظیر بودنش در عرصه علم و دانش پاتولوژی، ارتباط بسیار دوستانه و محترمانه با دستیاران بود.

دکتر رضایی گفت: استاد با نهایت بردباری کاستی‌های علمی و احیانا رفتاری دستیاران را تحمل و مدیریت می‌کردند و شاگردان زیادی تربیت کردند که در همه جای ایران هستند و جریان علمی و اخلاقی پاتولوژی ایران استمرار حرکت‌های استاد درخشان است.

دکتر فرحناز بیداری، رییس بخش پاتولوژی مرکز پزشکی لقمان حکیم نیز ضمن قدردانی از ریاست و مسئولان مرکز به خاطر دغدغه ویژه برای پیشکسوتان، شعری در وصف استاد رخشان به ایشان تقدیم کردند.

دکتر مهدی خواجوی، رییس انجمن گوش و حلق و بینی ایران نیز ضمن قدردانی از اساتید، دکتر آزاده رخشان را ناظر پدر در جلسه خواند و افزود: منش و شخصیت علمی و متانت استاد رخشان نسل به نسل باقیمانده و به سایر اساتید این حوزه انتقال یافته است.

بر اساس این گزارش، دکتر محمد رخشان استاد برجسته و پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اسفند سال گذشته به رحمت ایزدی پیوستند، ایشان که تخصص پاتولوژی کلینیکال و آناتومیکال و دوره هماتوپاتولوژی را در دانشگاه پیتسبورگ آمریکا و دوره ایمونوپاتولوژی را در دانشگاه هاروارد گذرانده و مدتی نیز در دانشگاه پیتسبورگ در سمت هیات علمی مشغول به کار بوده است، در تیرماه سال ۵۵ در دانشگاه شهید بهشتی به صورت تمام وقت مشغول خدمت شد. مدیریت گروه پاتولوژی و عضو هیات ممتحنه بورد پاتولوژی نیز از دیگر مسئولیت‌های این استاد پیشکسوت بود. وی همچنین بخش کلینیکال پاتولوژی بیمارستان طالقانی را راه‌اندازی کرد  در مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی لقمان حکیم مشغول خدمت شد.

دکتر رخشان تا ۶ ماه پس از بازنشستگی در سال ۸۹ نیز به طور رایگان در بیمارستان لقمان به خدمت ادامه داد.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 605

ثبت نظر

ارسال