تمدید ثبت‌نام فراخوان نوپاهای همگرا تا ۳۱ خرداد

تمدید ثبت‌نام فراخوان نوپاهای همگرا تا ۳۱ خرداد

با شیوع ویروس کرونا، مهلت ثبت‌نام در چهارمین فراخوان نوپاهای فناوری‌های همگرا تا ۳۱ خردادماه ۱۳۹۹ تمدید شد و متقاضیان تا این زمان می‌توانند نسبت به ارسال طرح‌های خود اقدام کنند.

چهارشنبه 17 اردیبهشت 1399 ساعت 1:15

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، نوپاهای فناوری‌های همگرا (نوپا) از جمله برنامه‌های معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری است که به حمایت مادی و معنوی از تیم‌های فناور در حوزه فناوری‌های همگرا (NBIC) برگزار می‌شود. منظور از فناوری‌های همگرا یا "انبیک" همگرایی و ترکیب فناوری‌نانو، زیست‌فناوری، فناوری اطلاعات و علوم شناختی با هم است.

با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت ضوابط بهداشتی مهلت ثبت نام در چهارمین فراخوان نوپاهای فناوری‌های همگرا تا ۳۱ خرداد سال جاری تمدید شد و متقاضیان شرکت در این فراخوان باید حداقل یک نمونه اولیه از طرح خود در حوزه فناوری‌های همگرا ارائه دهند.

طرح‌های ارسالی باید دارای جزء یا اجزایی باشد که در ساخت آنها دست کم از دو فناوری از فناوری‌های NBIC استفاده شده باشد و عملکرد محصول به هم‌افزایی و تعامل این فناوری‌ها وابسته باشد.

محور علمی برنامه، مطابق با گزیده‌ای از فهرست کالاها و خدمات دانش‌بنیان، ویرایش ۱۳۹۸ انتخاب شده است. سرفصل‌های این ۶۱ محور شامل موارد زیر می‌شود:

فناوری زیستی، کشاورزی و صنایع غذایی (شامل ۲۰ محور)
دارو و فراورده‌های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان (شامل ۱۵ محور)
مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری‌های شیمیایی (شامل ۸ محور)
ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته (۲ محور)
وسایل، ملزومات و تجهیزات پزشکی (شامل ۶ محور)
سخت‌افزارهای برق و الکترونیک، لیزر و فتونیک (شامل ۷ محور)
فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم‌افزارهای رایانه‌ای (شامل ۳ محور)

"معرفی طرح‌های برگزیده با سرمایه‌گذاران، مشتریان و حامیان بالقوه"، "خدمات ارزیابی، مشاوره، منتورینگ و راهبری طرح‌های شرکت کننده"، "آموزش اصول کسب و کار، توسعه محصول، ارائه به سرمایه‌گذار" و "کمک به استقرار در فضای کار، اخذ مجوزهای لازم و گرنت پژوهشی" از جمله تسهیلات و حمایت‌هایی است که به برگزیدگان این رویداد اعطا خواهد شد.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 478

ثبت نظر

ارسال