همایش ملی رستاخیز علمی برگزار می شود

همایش ملی رستاخیز علمی برگزار می شود

رئیس پژوهشگاه امام سجاد(ع) گفت: اولین نشست ملی رستاخیز علمی با محوریت علم و فناوری در گام دوم انقلاب توسط این پژوهشگاه از ۱۰ تا ۱۲ مهرماه توسط دانشگاه امام حسین (ع)برگزار می‌شود.

یکشنبه 14 مهر 1398 ساعت 0:30

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی محمدی فرد، رئیس پژوهشگاه امام سجاد(ع)، در نشست خبری امروز (سه شنبه) به تشریح ماهیت و اهداف برگزاری نخستین همایش ملی رستاخیز علمی پرداخت.

وی با اشاره به سه هدف کلان ترویج زمینه های تحقق بیانیه گام دوم انقلاب؛ شناسایی و گزینش دانشجویان نخبه و شبکه سازی علمی فعال و پویا میان نخبگان کشوری، اساس برگزاری این همایش را تبیین کرد.

رئیس پژوهشگاه امام سجاد افزود: خون شهدای هسته‌ای و مدافع حرم سبب شد که امروز در چهارمین دهه انقلاب در قالب نشست خبری رستاخیز علمی دور یکدیگر جمع شویم. از طرفی، مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب پیشرفت کشور را وظیفه اصلی همگان دانستند.

سپس در ادامه نشست، محمد رضا نجفی، دبیر همایش ضمن تاکید بر مسئله دستاوردهای علمی کشور اظهار داشت: مجسمه آزادی آمریکا صد سال پس از انقلاب آمریکا توسط فرانسوی‌ها ساخته شد؛ اما ایران پس از گذشت چهار دهه در زمینه های بسیاری از جمله نانو، انرژی هسته‌ای، تکنولوژی و غیره به صورت بومی پیشرفت داشته است.

وی ادامه داد: لذا ما به عنوان مرکز علمی و فناوری باید تکلیف خودمان را در جنگ کنونی معلوم کنیم؛ به همین دلیل تصمیم گرفتیم با کمک استادان برجسته به دانشجویان نخبه امید دهیم، این نشست دو روز و نیم به طول خواهد انجامید؛ مراسم افتتاحیه آن نیز در روز پنجشنبه برگزار خواهد شد.

دبیر برگزاری همایش در تبیین مفهوم رستاخیز علمی افزود: رستاخیز علمی از بیانیه گام دوم انقلاب وام گرفته شده است، در این مراسم از استادان برجسته دعوت به عمل آمده تا نظرات خود را در زمینه رسیدن به رستاخیز علمی طی ۴۰ سال گذشته را بیان کنند. در این رابطه، ۱۶ استاد در بالاترین سطح قرار است راه های میانبر علمی را به نخبگان نشان دهند تا نخبگان در آینده از این راه استفاده کنند.

نجفی خاطرنشان کرد:  مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی هایشان (سال ۸۵) تاکید کردند که باید مرجعیتی کسب می‌کنیم تا هر دانشمندی قصد اختراع جدیدی را داشته باشد، به زبان فارسی رجوع کند. بنابراین، ما نسبت به بیانیه گام دوم انقلاب وظایف مهمی داریم، مهم‌ترین وظیفه ما عملی و کاربردی کردن موضوع است. در مرحله اول ثبت نام ۱۵۰ سهمیه لحاظ شده است که با توجه در خواست های زیاد سهمیه‌ها را افزایش دادیم.

کد خبر 4734223
زهرا سیفی
تعداد بازدید : 320

ثبت نظر

ارسال