۱۳ درصد تخت های بیمارستانی سهم کودکان است

۱۳ درصد تخت های بیمارستانی سهم کودکان است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اهمیت برنامه تحول آموزشی گروه کودکان دانشگاه، گفت: بیش از ۸۰ درصد پروژه های برنامه تحول آموزشی این گروه قابلیت ملی شدن دارد.

سه شنبه 24 دی 1398 ساعت 18:55

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی در جلسه‌ای که با اعضای هیئت علمی گروه کودکان دانشگاه در سالن شهید بهشتی برگزار شد، ضمن بررسی پروژه‌های برنامه تحول آموزشی گروه کودکان، بر ضرورت حمایت دانشگاه از این پروژه‌ها تاکید کرد.

وی، گروه کودکان دانشگاه را گروهی شاداب، با طراوت، علمی، با انگیزه و با نگاهی آینده نگرانه دانست و افزود: برنامه‌ها و پروژه‌های این گروه آموزشی، ظرفیت تحول این گروه را در آینده فراهم می‌آورد.

زالی افزود: برنامه‌های تدوین شده در این گروه، آینه تمام نمای تجربیات اساتید با تجربه‌ای همچون دکتر سیاری مدیر گروه کودکان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به پروژه‌های تدوین شده در گروه کودکان، بخش عمده ای از این پروژه‌ها از جمله اصلاح فرایندهای آموزشی کارآموزان، کارورزان، کوریکلوم ها و پایان نامه‌ها را قابل تعمیم به سایر گروه‌ها دانست.

وی با تاکید بر ظرفیت‌های علمی و آموزشی این گروه، سطح پیشرفت در پروژه‌ها را بسیار مطلوب ارزیابی کرد.

زالی با اشاره به وسعت و اهمیت وظایف این گروه، اظهار کرد: ۱۳ درصد تخت بیمارستان‌ها مربوط به گروه کودکان است و همچنین حدود یک چهاردهم اعضای هیئت علمی دانشگاه را اعضای این گروه تشکیل می‌دهند.

وی با تاکید بر لزوم حمایت گسترده دانشگاه از پروژه‌های گروه کودکان، تصریح کرد: فرایندهای ارتباط گروه‌ها با دانشگاه باید تسهیل پیدا کند.

زالی در ادامه با بیان اینکه ۵۴ درصد اعضای هیئت علمی این گروه استادیار، و حدود ۱۴ درصد استاد هستند، خواستار ایجاد یک تحرک برای تغییر وضعیت این هرم شد.

وی، گروه کودکان دانشگاه را گروهی شایسته در سطح دانشگاه‌های کشور توصیف کرد و گفت: این گروه در ۵۲ سال از قدمت ۶۰ ساله دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مشارکت دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به لزوم جایگزینی عنوان گروه «کودکان و نوجوانان» به جای گروه «اطفال» در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: تصویب این تغییر عنوان در مکاتبات رسمی دانشگاه ضروری است.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت فعال و گسترده باقی ماندن بخش تخصص این گروه یادآور شد: اما در عین حال می‌توان با تقویت گروه‌های فوق تخصص، در بسیاری از سطوح در کشور وجه تمایز ایجاد کرد.

زالی با اشاره به ظرفیت‌ها و اهمیت گروه کودکان، جذب اعضای هیئت علمی برای این گروه آموزشی را لازم و ضروری عنوان کرد و یادآور شد: دانشگاه از تمامی پروژه‌های این گروه حمایت می‌کند و سعی می‌کنیم برای اجرای این پروژه‌ها تسهیلگر باشیم.

کد خبر 4816745
تعداد بازدید : 569

ثبت نظر

ارسال