خراسان شمالی دومین استان دارای موقوفات با نیت عزاداری محرم

خراسان شمالی دومین استان دارای موقوفات با نیت عزاداری محرم

خراسان شمالی-مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ شمالی گفت: براساس آمار اعلام شده از سوی سازمان مرکزی، ۶۵ درصد از مجموع پنج هزار و ۶۵۶ موقوفه استان با نیت عزاداری محرم وقف شده است که در این زمینه جایگاه دوم کشور را پس از خراسان رضوی داریم.

دوشنبه 11 شهریور 1398 ساعت 15:53

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از قدس آنلاین 

 

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خرسان شمالی ،حجت الاسلام عظیم آسوده  اظهار داشت: براساس آمار اعلام شده از سوی سازمان مرکزی، ۶۵ درصد از مجموع پنج هزار و ۶۵۶ موقوفه استان با نیت عزاداری محرم وقف شده است که در این زمینه جایگاه دوم کشور را پس از خراسان رضوی داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: ۳۶وقف جدید در پنج ماه نخست امسال ثبت شده است که از این تعداد ۶ وقف به نیت اطعام و عزاداری امام حسین (ع) بوده است و تلاش می شود تا نیات واقفان به سایر امور هم از جمله سلامت، فرهنگی و حوزه های علمیه و دانش آموزان نیازمند سوق داده شده است.

وی افزود: در این راستا ساخت مسجد، حسینیه، برگزاری مراسم برای حضرت زهرا (ع)، کمک به درمان بیماران و تحصیل دانش آموزان و سالمندان از مهم ترین نیات واقفان در سال جدید بوده است.

حجت الاسلام آسوده در ادامه گفت: امسال ۱۶ مبلغ اعزامی و ۱۰ مبلغ بومی در قالب طرح بصیرت عاشورایی همزمان با شروع این ایام به امام زادگان و بقاع شاخص استان اعزام شده اند.

وی اجرای برنامه های مختلف از قبیل اقامه نماز جماعت، برپایی خیمه های معرفت، پاسخ به مسائل شرعی مردم و سخنرانی را از مهم ترین برنامه های این مبلغان دانست.

حجت الاسلام آسوده یدکی همچنین تبلیغ وقف، آشنایی مردم با موقوفات و ترویج این فرهنگ در بین مردم و بویژه وقف بر اساس نیازهای روز جامعه را از دیگر برنامه های این مبلغان ذکر کرد.

وی افزود: این مبلغان به منظور فرهنگ سازی عزاداری تا پایان ماه صفر برنامه های ویژه ای را در شهرستان ها اجرا می کنند.

تعداد بازدید : 405

ثبت نظر

ارسال