بهره‌برداری از 13 پروژه آبخیزداری و بیابان‌زدایی استان سمنان

بهره‌برداری از 13 پروژه آبخیزداری و بیابان‌زدایی استان سمنان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از آماده شدن 13 پروژه آبخیزداری و حوزه بیابان این استان برای افتتاح در دهه فجر امسال خبر داد.

پنجشنبه 10 بهمن 1398 ساعت 22:43

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

علی‌نقی حیدریان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اعلام این خبر اظهار کرد: پروژه‌های این اداره کل در دو بخش بیابان و پروژه‌های آبخیزداری و با اعتباری افزون بر 9 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسند.
وی از افتتاح و بهره‌برداری از 10 پروژه آبخیزداری با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد و 300 میلیون تومان خبر داد و افزود: علاوه بر این برای افتتاح هشت پروژه بیابان این اداره کل در 522هکتار نیز بیش از یک میلیارد و 303 میلیون تومان هزینه شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه امسال پروژه‌های متعددی در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری آغاز شده تصریح کرد: خوشبختانه امسال 40 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی به پروژه های آبخیزداری استان اختصاص یافت که 31 پروژه در نقاط مختلف استان آغاز شد که تاکنون در مجموع 75درصد پیشرفت فیزیکی دارند و 10 پروژه آنها آماده بهره‌برداری شده است.

وی با بیان اینکه هشت پروژه نیز در بخش بیابان در استان آغاز شده ادامه داد: سه پروژه از این هشت پروژه آماده بهره‌برداری شده و مابقی نیز در هفته منابع طبیعی و یا بعد از عید به بهره‌برداری نهایی خواهند رسید.

حیدریان از اخذ اخذ سند مالکیت تک‌برگی کاداستر برای 40 درصد اراضی منابع طبیعی این استان خبر داد و گفت: تاکنون برای 3 میلیون و 700 هزار هکتار از اراضی ملی این استان سند کاداستر اخذ شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه این طرح در راستای اعمال حاکمیت و تثبیت مالکیت اراضی ملی و دولتی اجرایی می‌شود افزود: 9 میلیون هکتار از اراضی ملی این استان دارای سند قدیمی هستند که در تلاشیم برای همه آنها سند کاداستر اخذ شود.

وی از دقت بسیار بالا و جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی به عنوان دو مزیت مهم این اسناد نام برد و گفت: 96 درصد از گستره جغرافیایی استان جز اراضی ملی و منابع طبیعی محسوب می‌شود و باید برای همه آنها سندتک‌برگی اخذ شود.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 453

ثبت نظر

ارسال