اجرای طرح ملی پرونده نویسی کودکان بستری در بیمارستان ها

اجرای طرح ملی پرونده نویسی کودکان بستری در بیمارستان ها

مدیر گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: اصلاح مستند سازی و پرونده نویسی بیماران بستری و بهبود مشاوره بیماران بستری در بخش به عنوان طرح ملی مطرح است.

یکشنبه 15 دی 1398 ساعت 19:0

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر سیاری، به معرفی و توضیح پروژه‌های تدوین شده در این گروه آموزشی پرداخت و افزود: گروه کودکان حامی و پشتیبان برنامه تحول آموزشی در دانشگاه است و خود را پیشرو در این امر می‌داند و از ایده تفکر مشترک در جهت شناخت مشکلات و یافتن راه حل برای آن استقبال می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد اعضای هیئت علمی این گروه شامل ۹۲ متخصص و فوق تخصص است، یادآور شد: اعضای این گروه علاوه بر اقدامات درمانی و بهداشتی آموزش ۹۹ دستیار تخصصی، ۴۶ دستیار فوق تخصصی، ۵۹ انترن و ۷۱ دانشجو را در هشت مرکز بیمارستانی و دو مرکز بهداشتی بر عهده دارند.

مدیر گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، افزود: این گروه فراگیران را در سه جبهه زندگی خردمندانه، با کیفیت بهتر و سالم‌تر، کسب دانش و مهارت و توانایی لازم برای ارائه خدمات سلامت و موفقیت در آزمون‌ها و کمک به سالم و شاد زیستن مردم آماده می‌کند.

سیاری به تشریح محورهای تصمیم گیری و تصمیم سازی برنامه تحول آموزش گروه کودکان پرداخت و افزود: بعد از تشکیل جلسات نظرخواهی از منتخبین اعضای هیئت علمی گروه کودکان، دستیاران، کارورزان و کارآموزان و تدوین برنامه استراتژیک گروه جلسات هفتگی گروه با حضور مدیر گروه و جمعی از اعضای هیئت علمی تشکیل و کار گروه‌ها تعیین شد.

وی درباره برنامه طرح تحول آموزشی گروه کودکان اظهار کرد: با استفاده از اسناد و مدارک عملکرد دستیاران در سال‌های گذشته یک جدول ۳۶ موردی مشکلات، راه حل، مسئول پیگیری و زمان اجرا ارائه شد.

مدیر گروه کودکان در ادامه ضمن توضیح درباره پروژه‌های برنامه تحول آموزشی گروه کودکان، یادآور شد: تعدادی از این پروژه‌ها از جمله ارزشیابی صلاحیت بالینی دستیاران، استاد راهنمای دستیاران، اصلاح برنامه کوریکولوم آموزشی سه ساله دستیاران، اصلاح رفرنس‌های آموزشی کوریکولوم آموزشی برنامه دستیاران کودکان، اصلاح مستند سازی و پرونده نویسی بیماران بستری در بیمارستان و بهبود مشاوره بیماران بستری در بخش به عنوان طرح ملی مطرح است.

وی همچنین پروژه‌های تحول برنامه آموزشی کارآموزان، کارورزان، دستیاران، دستیاران فوق تخصصی و پروژه توانمندسازی اعضای هیئت علمی را از دیگر پروژه‌های برنامه طرح تحول آموزشی گروه کودکان عنوان کرد.

کد خبر 4816753
تعداد بازدید : 567

ثبت نظر

ارسال