۸۰ درصد طرح تحول آموزشی گروه کودکان قابلیت ملی شدن دارد

۸۰ درصد طرح تحول آموزشی گروه کودکان قابلیت ملی شدن دارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اهمیت برنامه تحول آموزشی گروه کودکان دانشگاه، گفت: بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های برنامه تحول آموزشی این گروه قابلیت ملی شدن دارد.

یکشنبه 15 دی 1398 ساعت 20:6

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، دکتر علیرضا زالی طی نشستی با اعضای هیات علمی گروه کودکان دانشگاه، ضمن بررسی پروژه‌های برنامه تحول آموزشی گروه کودکان، بر ضرورت حمایت دانشگاه از این پروژه‌ها تاکید کرد و گفت: گروه کودکان، گروهی شاداب، با طراوت، علمی، با انگیزه و با نگاهی آینده نگارانه است و برنامه‌ها و پروژه‌های این گروه آموزشی، ظرفیت  تحول آن را در آینده فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های تدوین شده‌ در این گروه، آینه تمام نمای تجربیات اساتیدی همچون دکتر سیاری مدیر گروه کودکان است، ادامه داد: بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها از جمله اصلاح فرایندهای آموزشی کارآموزان، کارورزان، کریکلوم‌ها و پایان‌نامه‌ها به سایر گروه‌ها قابل تعمیم است.

زالی با تاکید بر ظرفیت‌های علمی و آموزشی این گروه، سطح پیشرفت در پروژه‌ها را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: ۱۳ درصد تخت بیمارستان‌ها مربوط به گروه کودکان است و حدود یک چهاردهم اعضای هیئت علمی دانشگاه را اعضای این گروه تشکیل می دهند.

دکتر زالی با تاکید بر لزوم حمایت گسترده دانشگاه از پروژه‌های گروه کودکان، تصریح کرد: فرایندهای ارتباط گروه‌ها با دانشگاه باید تسهیل پیدا کند.

وی در ادامه با بیان اینکه ۵۴ درصد اعضای هیئت علمی این گروه استادیار و حدود ۱۴ درصد استاد هستند، خواستار ایجاد یک تحرک برای تغییر وضعیت این هرم شد.

دکتر زالی گروه کودکان دانشگاه را گروهی شایسته در سطح دانشگاه‌های کشور توصیف کرد و گفت: این گروه در ۵۲ سال از قدمت ۶۰ ساله دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مشارکت دارد.

جایگزینی عنوان گروه "کودکان و نوجوانان" به جای گروه "اطفال"

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به لزوم جایگزینی عنوان گروه «کودکان و نوجوانان» به جای گروه «اطفال» در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: تصویب این تغییرعنوان در مکاتبات رسمی دانشگاه ضروری است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین با تاکید  بر ضرورت فعال باقی ماندن بخش تخصص این گروه یادآور شد: در عین حال می توان با تقویت گروه‌های فوق تخصص، در بسیاری از سطوح در کشور وجه تمایز ایجاد کرد. همچنین جذب اعضای هیئت علمی جدید برای این گروه آموزشی لازم و ضروری است.

رییس دانشگاه در پایان با اشاره به حمایت از تمامی پروژه‌های این گروه، گفت: سعی می‌کنیم برای اجرای این پروژه ها تسهیل‌گر باشیم.

جزییات برنامه تحول آموزش گروه کودکان

در ادامه دکتر علی اکبر سیاری مدیر گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به معرفی و توضیح پروژه‌های تدوین شده در این گروه آموزشی پرداخت و گفت: گروه کودکان حامی و پشتیبان برنامه تحول آموزشی در دانشگاه است و خود را در این امر پیشرو دانسته و از ایده تفکر مشترک در جهت شناخت مشکلات و یافتن راه‌حل برای آن استقبال می کند.

وی با بیان اینکه ۹۲ متخصص و فوق تخصص به عنوان هیات علمی در این گروه فعالیت می‌کنند، گفت: اعضای این گروه علاوه بر اقدامات درمانی و بهداشتی، آموزش ۹۹ دستیار تخصصی، ۴۶ دستیار فوق‌تخصص، ۵۹ انترن و ۷۱ دانشجو را در 8 مرکز بیمارستانی و دو مرکز بهداشتی برعهده دارند.

مدیرگروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  افزود: این گروه، فراگیران را در سه جبهه زندگی خردمندانه و با کیفیت بهتر، کسب دانش و مهارت لازم برای ارائه خدمات سلامت، موفقیت در آزمون‌ها و کمک به سالم و شاد زیستن مردم آماده می کند.

دکتر سیاری به تشریح محورهای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی برنامه تحول آموزش گروه کودکان پرداخت و افزود: با استفاده از اسناد و مدارک عملکرد دستیاران در سال های گذشته یک جدول ۳۶ موردی مشکلات، راه حل، مسئول پیگیری و زمان اجرا ارائه شد.تعدادی از این پروژه‌ها از جمله ارزشیابی صلاحیت بالینی دستیاران، استاد راهنمای دستیاران، اصلاح برنامه کریکولوم آموزشی سه ساله دستیاران، اصلاح رفرنس‌های آموزشی کریکولوم آموزشی برنامه دستیاران کودکان، اصلاح مستندسازی و پرونده‌نویسی بیماران بستری در بیمارستان و بهبود مشاوره بیماران بستری در بخش به عنوان طرح ملی مطرح است.

وی همچنین پروژه های تحول برنامه آموزشی کارآموزان، کارورزان، دستیارن، دستیاران فوق تخصصی و پروژه توانمندسازی اعضای هیئت علمی را از دیگر پروژه‌های برنامه طرح تحول آموزشی گروه کودکان عنوان کرد.

در بخش پایانی نشست، اعضای گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به بیان پیشنهادها، نظرات، چالش ها و همچنین بررسی مسائل این گروه پرداختند.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 577

ثبت نظر

ارسال