تصاحب عنوان سومی مسابقات جهانی "دانش مغز" توسط نماینده ایران

تصاحب عنوان سومی مسابقات جهانی "دانش مغز" توسط نماینده ایران

"کمند صوفی آبادی" نفر اول امسال مرحله کشوری مسابقات دانش مغز "Brain Bee" و نماینده اعزامی ایران به مرحله جهانی این مسابقات در کره جنوبی، موفق شد در رقابتی فشرده از میان ۲۸ کشور شرکت‌کننده این مسابقات، مقام سوم جهانی را کسب کند.

سه شنبه 2 مهر 1398 ساعت 3:18

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، دکتر محمدتقی جغتایی، مشاور عالی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در امور آموزش و رییس انجمن علوم اعصاب ایران با اعلام این خبر اظهار کرد: مسابقات دانش مغز، رقابتی دانش‌آموزی در حوزه علوم اعصاب است که هر ساله زیر نظر انجمن جهانی علوم اعصاب در یکی از کشورهای جهان و همزمان با مهم‌ترین کنفرانس‌های بین‌المللی این حوزه برگزار می‌شود.

مشاور عالی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی گفت: مسابقه دانش مغز در کشورمان نیز از پنج سال پیش با هدف آشنایی و جذب دانش‌آموزان به این حوزه، هر ساله توسط انجمن علوم اعصاب ایران و با حمایت ستاد توسعه علوم شناختی در دو مرحله برگزار و برگزیده نهایی این مسابقه به مسابقات جهانی اعزام می‌شود.

وی افزود: نمایندگان اعزامی ایران به مسابقات جهانی دانش مغز در چهار سال گذشته همواره در میان پنج کشور برگزیده مسابقات جای داشتند و امسال نیز مقام سومی مسابقات جهانی دانش مغز نصیب نماینده اعزامی کشورمان به این مسابقات شد.

وی یادآور شد: امسال در مراسم افتتاحیه کنفرانس بین‌المللی سازمان جهانی تحقیقات مغز (IBRO) که در دائگوی کشور کره جنوبی برگزار شد، از برگزیدگان این مسابقه تقدیر به عمل آمد.

بر اساس اعلام معاونت علمی، پنجمین دوره مسابقه ملی "دانش مغز" با شرکت بیش از سه هزار دانش‌آموز سنین ۱۳ تا ۱۸ سال از مدارس استان‌های کشور برگزار شد و در مرحله نخست آن ۳۲ دانش‌آموز موفق به کسب امتیاز برتر و راهیابی به مرحله دوم این رقابت شدند.

مرحله نهایی پنجمین دوره مسابقه ملی "دانش مغز" ۲۰۱۹ Brain bee با شرکت ۳۲ دانش‌آموز برگزیده به مدت دو روز از بیستم تیرماه امسال در دانشگاه علوم پزشکی ایران در تهران برگزار شد.

برگزیدگان مرحله اول این مسابقه، عضو باشگاه مغز و شناخت ستاد توسعه علوم شناختی شده و مورد حمایت‌های آموزشی و پژوهشی قرار می‌گیرند.

مسابقه ملی "دانش مغز " امسال در دو مرحله در سطح مدارس متوسطه کشور از سوی انجمن علوم اعصاب ایران، آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری از مغز و با حمایت ستاد توسعه علوم شناختی انجام شد.

مسابقه ملی "دانش مغز " به صورت دو مرحله‌ای برگزار می‌شود که مرحله اول آن به زبان فارسی و مرحله دوم به زبان انگلیسی است.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 439

ثبت نظر

ارسال