امکان جذب دانش آموزان در مراکز علمی وجود دارد

امکان جذب دانش آموزان در مراکز علمی وجود دارد

وزیر علوم از امکان جذب دانش آموزان در مراکز علمی خبر داد .

دوشنبه 2 دی 1398 ساعت 21:20

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر منصور غلامی در جمع خبرنگاران در حاشیه بیست و یکمین جشنواره جوان خوارزمی که امروز در سازمان پژوهش های صنعتی برگزار شد، گفت: امکان جذب دانش آموزان در مراکز علمی وجود دارد. دانش آموزان برای جذب در مراکز رشد باید صاحب ایده باشند که بتوانند بنا بر شرایط مراکز رشد در همان جا مستقر شوند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص خوشه های علمی نیز گفت: این خوشه های علمی بیشتر در راستای همفکری در مسائل کلان کشور با مجریان (به ویژه با دولت) تشکیل شده اند تا در مسائل مهم کشور به بررسی های علمی می پردازند.

وی ادامه داد: تاکنون این خوشه ها در مسائل اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی در حوزه ریزگردها و سیل، بررسی های علمی را انجام دادند و گزارش ها را به دستگاه های ذیربط اعلام کردند.

غلامی عنوان کرد: امیدواریم این امر استمرار یابد زیرا قرار گرفتن دانشگاهیان و صاحبان علم در کنار مسئولان بیش از پیش مشکلات کشور را بر پایه علمی رفع می‌کند.

وی با تاکید بر حمایت و مورد عنایت قرار دادن جوانان و به کار گرفتن خلاقیت های آنها گفت: در جشنواره جوان خوارزمی که معمولا جوانان هستند گروهی انتخاب می شوند که به عنوان نماینده ای از جوانان کشور طرح های برگزیده  داشته اند.

غلامی افزود: ما در کشور تعداد زیادی از جوانان را داریم که صاحب تفکر و ایده هستند که امکان احصا و توجه به تک تک آنها در کشور وجود ندارد.

وی تاکید کرد: اما همواره مراکز آموزشی، آموزش و پرورش، مراکز آموزش عالی، اساتید مدیران مراکز علمی، تلاش دارند که این ظرفیت ها را ببینند و از این سرمایه های انسانی بهره ببرند.

به گفته وزیر علوم این جوانان مرز و بوم می توانند چالش های کشور را مرتفع کنند به همین دلیل ما به عنوان مسئولان کشور متعهد هستیم که به این جوانان و چنین جشنواره هایی توجه داشته باشیم.

وی  با تاکید بر اینکه باید نیروهای خلاق و جوان کشور در کنار آموزش به تقویت استعدادهای علمی بپردازند، گفت: امروزه سرعت تحولات در دنیای مبتنی بر علم زیاد است؛ با تمام سختی ها و محدودیت ها درصدد هستیم خیلی از مشکلات کشور را دوش به دوش کشورهای توسعه یافته برطرف کنیم.

غلامی با بیان اینکه ما امروز پرچمدار علم و دانش هستیم، گفت: مراکز علمی ما نشان داده اند که می توانند با اتکا به توان و ظرفیت علمی شان در مجامع علمی حضور داشته باشند.

به گفته وی، تبدیل علم به ثروت و کاربردی کردن آنها از انتظارات مراکز علمی به شمار می رود.

وزیر علوم با اشاره به تعداد مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان گفت: در حال حاضر ۱۹۷ مرکز رشد و مراکز علمی کشور در حوزه وزارت علوم فعالیت می کنند؛ وجود این مراکز رشد می تواند صاحبان ایده را در راستای اجرایی شدن طرح شان یاری کند.

غلامی افزود: در حال حاضر نزدیک به ۵ هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می کند که مبتنی بر دانش کار خود را آغاز کرده اند؛ قطعا ما می توانیم در این مسیر با افزایش توانمندی ها هوشمندانه تر پیش برویم.

وی تاکید کرد: حمایت از این جوانان قطعا سرمایه گذاری است که این سرمایه گذاری درست و بجاست از این رو ما آینده درخشانی را پیش روی ملت و جوانان خواهیم داشت.

کد خبر 4798160
میترا سعیدی کیا
تعداد بازدید : 312

ثبت نظر

ارسال