افراد چاق سالانه ۷۰۰ میلیون تن دی اکسید کربن بیشتر تولید می‌کنند

افراد چاق سالانه ۷۰۰ میلیون تن دی اکسید کربن بیشتر تولید می‌کنند

پژوهشگران آمریکایی اخیرا اعلام کرده‌اند چاقی به کره زمین آسیب می رساند و افراد دارای اضافه وزن سالانه ۷۰۰ میلیون تن دی اکسید کربن بیشتر تولید می‌کنند.

شنبه 30 آذر 1398 ساعت 22:42

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

و به نقل از دیلی میل، براساس یک مطالعه جدید، افراد چاق نسبت به افراد دارای وزن نرمال سالانه ۷۰۰ میلیون تن دی اکسید کربن بیشتری تولید می‌کنند.

تحقیقات "انجمن چاقی"(Obesity Society) نشان داده است که افراد چاق حدود ۱.۶ درصد از کل انتشار گازهای گلخانه‌ای ساخته شده توسط انسان را تشکیل می‌دهند. به گفته محققان این امر به دلیل ترکیبی از میزان متابولیک بالاتر و تأثیر محیط در تولید مواد غذایی و افزایش سوخت مورد نیاز برای حمل و نقل افراد چاق است.

طی این مطالعه پژوهشگران انجمن چاقی از داده‌های انتشار گازهای گلخانه‌ای، داده‌های جمعیتی و آمار شیوع چاقی استفاده کردند و دریافتند چاقی عامل انتشار ۲۰ درصد بیشتر از تولید گازهای گلخانه‌ای در مقایسه با افراد با وزن طبیعی است.

به گفته پژوهشگران افزایش وزن افراد روی کره زمین می‌تواند سبب افزایش انتشار دی اکسید کربن شود.

"فیدون مگکس"(Faidon Magkos) نویسنده این مطالعه و متخصص تغذیه دانشگاه کپنهاگ دانمارک گفت: ما طی این مطالعه دریافتیم علاوه بر اینکه چاقی عوارض متعددی از جمله بیماری دارد و گاها سبب مرگ زودرس افراد می‌شود، می‌تواند بر محیط زیست نیز تأثیر منفی بگذارد.

برای ارزیابی تأثیر چاقی بر محیط زیست محققان میزان انتشار اضافی گازهای گلخانه‌ای که شامل  دی اکسید کربن، متان و اکسید نیتروژن است و افزایش متابولیسم اکسیداتیو، افزایش تولید و مصرف مواد غذایی و افزایش مصرف سوخت برای انتقال افراد دارای وزن سنگین را محاسبه کردند.

در سطح جهانی، چاقی حاصل از فعالیت‌های متابولیکی به تنهایی منجر به انتشار گازهای گلخانه‌ای اضافی در حدود ۴۹ مگاتن در سال معادل دی اکسید کربن(CO۲eq) - واحد استاندارد برای اندازه گیری ردپای کربن – می‌شود. حمل و نقل افراد چاق نیز باعث انتشار زیاد دی اکسید کربن می‌شود.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 382

ثبت نظر

ارسال