اعلام آمادگی وزیر بهداشت برای کمک به فلسطین در تمام زمینه‌های سلامت

اعلام آمادگی وزیر بهداشت برای کمک به فلسطین در تمام زمینه‌های سلامت

وزیر بهداشت گفت: امروز ابزار مبارزه در کشورها قدرت اسلحه و ارتش نیست، بلکه قلم های اهل قلم بیدار در دنیا، افکار آزادیخواه و مردمی که با رسانه هایشان فلسطین را حمایت می کنند، از تمامی سلاح های صهیونیست ها قوی ترند.

پنجشنبه 25 مهر 1398 ساعت 21:44

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، دکتر سعید نمکی در دیدار وزیر بهداشت کشور فلسطین، گفت: ارتباط ما با کشور دوست و برادرمان فلسطین ارتباط بسیار تنگاتنگی است که همواره باید از نظر استراتژیک و اعتقادی در کنار یکدیگر باشیم؛ رهبر معظم انقلاب ما همواره ما را به ایستادگی در کنار جریان مقاومت تشویق کرده و ما نیز خودمان را مکلف می‌دانیم در تمام زمینه ها در کنار شما عزیزان باشیم.

وی افزود: شما می‌دانید که ما در توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت برای مردم، توسعه کارخانه‌های داخلی و همچنین، ارتقای آموزش در تمامی رشته‌های علوم پزشکی، دستاوردهای خوبی بعد از انقلاب اسلامی داشتیم در تمام زمینه‌ها آمادگی کامل داریم تا به کشور دوست و برادر مان فلسطین کمک کنیم.

دکتر نمکی گفت: جای خرسندی است که بنده به عنوان رییس اجلاس و وزیر بهداشت فلسطین به عنوان نایب رییس اجلاس انتخاب شدند و این موضوع باب مراودات بیشتر دو کشور را می‌گشاید.

وزیر بهداشت بیان کرد: امام خمینی (ره) به عنوان رهبر انقلاب اسلامی از روز نخست، اسراییل را کشوری غاصب شناختند و حضور این کشور را به رسمیت نشناخته و فلسطین را به عنوان کشور مظلومی که سرزمین آن اشغال شده است، شناختند؛ حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر کنونی جمهوری اسلامی ایران نیز ادامه دهنده همان راه هستند، همچنین، دولت ما به پیروی از رهبر و اعتقادات مذهبی و سیاسی‌اش، همواره در کنار فلسطین خواهد ماند.

وی گفت: می دانیم که شما در سال‌های گذشته رنج‌های فراوانی کشیده و جوانان بسیاری را از دست داده‌اید و با سنگ در برابر صهیونیست‌ها ایستادگی کرده اید، اما به این وعده قرآنی اعتقاد داریم که فرموده: ان الارض یرثهاعبادی الصالحون؛ صالحونی که قرآن می فرماید، قطعاً نمونه بارز آن شمایید، چراکه برای نگهداری سرزمین‌تان و پس گرفتن آن تلاش کردید و درنهایت صهیونیست‌ها بازنده هستند، تردیدی ندارم در آینده‌ای بسیار نزدیک، آزادی سرزمین‌های اشغالی را با یکدیگر جشن خواهیم گرفت.

وزیر بهداشت اظهار کرد: امروز ابزار مبارزه در کشورها قدرت اسلحه و ارتش نیست، بلکه قلم‌های اهل قلم بیدار در دنیا، افکار آزادی‌خواه و مردمی که با رسانه‌هایشان شما را حمایت می کند، از تمامی سلاح‌های صهیونیست‌ها قوی‌ترند.

نمکی ادامه داد: اگر صهیونیست‌ها سرزمین شما را بمباران کنند و کودکان تان را زیر باران بمب ‌ببرند، افکار جهان امروز چند برابر به آنها حمله می‌کنند که از هزاران موشک قوی‌تر است. اگر روزی جنایت‌های صهیونیست‌ها در منطقه شما را نگهداری و مخفی نگاه می‌داشتند و قدرت‌های بزرگی مانند آمریکا از آن حمایت می‌کرد، امروز با ظهور شبکه‌های اجتماعی در جهان کوچک‌ترین ظلم در حق مردم فلسطین در سطح جهان به تصویر کشیده می شود.

وزیر بهداشت کشورمان در ادامه عنوان کرد: علاوه بر ما که در کنار شما هستیم، امروز، حق طلبان و آزادی خواهان جهان نیز شما را همراهی خواهند کرد، شما از این فشارها نگران نباشید، این سختی، یک وعده الهی است، چراکه خداوند متعال «ان مع العسر یسرا» را فرموده است.

براساس گزارش وبدا، مای الکایلا-وزیر بهداشت فلسطین نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از این دیدار، اظهار کرد: این جلسات فرصت خوبی است که منطقه را به سوی سیاست‌های بهداشتی مناسب سوق دهد.

 وی با تقدیر از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از فلسطین، گفت: ما همیشه به دموکراسی، چند جانبه گرایی و احترام به نظرات دیگران عقیده داریم و بر همین اساس  روابط داخلی و داخلی خود را تنظیم می‌کنیم.

وزیر بهداشت فلسطین با تاکید بر اینکه فلسطین همواره پیشگام صلح جهانی خواهد بود، افزود: صلح از فلسطین و قدس سرچشمه می گیرد و در جهان محقق نمی‌شود مگر اینکه دولت فلسطین به پایتختی بیت المقدس تشکیل شود.

 وی خاطرنشان کرد: با توجه به احترامی که به قانون بین‌المللی و دموکراسی قائل هستیم، توانسته‌ایم حمایت‌های بین‌المللی را به سمت خود جلب کنیم، از دولت ایران تشکر می‌کنیم که همواره از مردم فلسطین حمایت کرده‌اند. 

مای الکایلا در پایان اظهار کرد: زمانی که انقلاب اسلامی ایران پیروز شد، شهروند عادی بودم که آرزو می‌کردم کاش در ایران زندگی می کردم و این پیام انسان دوستانه را به جهان می‌فرستادم. زمانی که امام خمینی(ره) سفارت اسرائیل را به فلسطین تغییر داد، روحیه ما تقویت شد و در قلب همه فلسطینیان ریشه دواند.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 337

ثبت نظر

ارسال