اظهار نظر برنده نوبل فیزیک درباره حیات در سیارات دیگر

اظهار نظر برنده نوبل فیزیک درباره حیات در سیارات دیگر

جیمز پیبلز یکی از سه برنده نوبل فیزیک ۲۰۱۹ در مصاحبه ای تلفنی با کمیته نوبل درباره حیات سیارات گفت: حتی اگر حیاتی وجود داشته باشد، انسان هیچ گاه قادر به مشاهده آن نیست.

جمعه 26 مهر 1398 ساعت 7:56

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز کمیته نوبل برندگان رشته فیزیک را اعلام کرد. جیمز پیبلز ۸۴ ساله برای اکتشافات نظری در زمینه کیهان شناسی فیزیکی و میشل مایور ۷۷ ساله و دیده کوئلوز ۵۳ ساله برای کشف نخستین سیاره خارج از منظومه شمسی که دور ستاره ای شبیه خورشید مدار می زند، برنده این جایزه شدند. 

پیبلز در یک مصاحبه تلفنی با اعضای آکادمی نوبل گفت: به نظرتان خارق العاده نیست که اکنون شواهدی بسیار واضح نشان می دهند جهان از یک وضعیت متراکم و داغ به شکل کنونی گسترده تر شده است. هرچند این نظریه کاملا آزمایش شده است اما باید اعتراف کنیم ماده تاریک و انرژی تاریک مرموز هستند.

او در ادامه افزود: هرچند ما در درک طبیعت و تکامل جهان به پیشرفت هایی دست یافته ایم  اما هنوز سوالات بسیار زیادی باقی مانده است.

پیبلز در ادامه سخنانش به جوانان نصیحت کرد با وسوسه دستیابی به چنین جوایزی وارد حوزه علمی نشوند. او گفت: نصیحت من به جوانان این است که وارد حوزه علم شوید.  به خاطر عشق به علم وارد این حوزه شوید هرچند دستیابی به جوایز بسیار جالب هستند اما شما باید به دلیل مسحور شدن با علم وارد این حوزه شوید. 

از سوی دیگر پیبلز در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره حیات در سیارات دیگر گفت: می توانیم با اطمینان بگوییم حتی اگر حیاتی وجود داشته باشد، انسان هیچ گاه قادر به دیدن آن نیست.

 دیدیه کوئلوز هنگام تماس کمیته نوبل در یک جلسه علمی بود. حساب کاربری توئیتر نوبل عکسی از او پس از جشن گرفتن همراه همکارانش منتشر کرده است.

برندگان نوبل فیزیک امسال نیز  ۳ دانشمند مرد هستند.

تاکنون  بیشتر جوایز نوبل به مردان تعلق گرفته است. طی ۱۱۳ دوره اعطای جایزه نوبل فیزیک، فقط ۳ زن  ماری کوری(۱۹۰۳)، ماریا گوپرت- میر(۱۹۶۳) و  دانااستریکلند(۲۰۱۸ ) برنده این جایزه شده اند.

کد خبر 4741011
شیوا سعیدی قوی اندام
تعداد بازدید : 396

ثبت نظر

ارسال