ویزیت مجازی با فروکش بحران کرونا/تبعات ترس بیماران غیر کرونایی

ویزیت مجازی با فروکش بحران کرونا/تبعات ترس بیماران غیر کرونایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، از اجرای طرح ویزیت مجازی بیماران بعد از فروکش بحران کرونا در کشور خبر داد.

چهارشنبه 17 اردیبهشت 1399 ساعت 2:30

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

جلیل کوهپایه زاده، در گفتگو با خبرنگار مهر، به وضعیت بیماران کرونا در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران در استان تهران پرداخت و گفت: در حال حاضر شاهد شیب نزولی مراجعات بیماران به مراکز درمانی هستیم.

وی افزود: البته این شیب نزولی مراجعات بیماران کرونایی در تهران کمتر از وضعیت کشوری است.

کوهپایه زاده با اشاره به کار غربالگری بیماران در کشور گفت: در حال حاضر وضعیت به گونه‌ای است که خروجی بیماران بیشتر از موارد بستری است و بر همین اساس، میزان مرگ و میر بر اثر کرونا نیز کمتر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، در خصوص بیمارستان‌هایی که در حال حاضر بیماران کرونایی را پذیرش و بستری می‌کنند، افزود: از ۱۷ مرکز درمانی دولتی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران ۱۲ بیمارستان درگیر بستری بیماران کرونایی بودند.

وی ادامه داد: در حال حاضر سه بیمارستان در شهرستان‌های شهریار، رباط کریم و یکی دیگر از شهرستان‌های استان تهران همچنان بیماران کرونایی را پذیرش می‌کنند. در شهر تهران نیز ۶ بیمارستان همچنان درگیر پذیرش و بستری بیماران کرونایی هستند.

کوهپایه زاده افزود: البته این بدان معنا نیست که در سایر مراکز درمانی از پذیرش بیمار کرونایی خودداری شود، بلکه با توجه به فروکش بحران کرونا، تصمیم گرفته شد خدمات درمانی برای بیماران غیر کرونایی دوباره آغاز شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، با تاکید بر اینکه مردم باید بتوانند خدمات درمانی غیر کرونایی را نیز دریافت کنند، تصریح کرد: متأسفانه مردم هنوز در بعضی از موارد نگران بوده و هراس دارند که برای ادامه روند درمان بیماری خود، به بیمارستان مراجعه کنند. در حالی که همکاران ما بیش از مردم، در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دقیق و حساس هستند و از همین رو، مردم می‌توانند با خیال راحت به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی، تأخیر در پیگیری درمان برخی بیماری‌ها را آسیب زا و خطرناک دانست و گفت: بر همین اساس، طرح ویزیت مجازی در دستور کار قرار گرفته تا نسبت به ویزیت برخی از بیماران با رعایت حقوق بیمار، اقدام شود.

کوهپایه زاده افزود: ویزیت مجازی برای کاستن از تردد بین استانی و درون استانی صورت می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، در ارتباط با آمار بیماران کرونایی بستری و سرپایی در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران، گفت: از ابتدای شیوع کرونا، حدود ۳۵۰۰ مورد بستری در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه داشته ایم و حدود ۱۴ تا ۱۶ هزار نفر بیمار کرونایی نیز به صورت سرپایی، ویزیت و درمان شدند.

کد خبر 4917067
حبیب احسنی پور
تعداد بازدید : 720

ثبت نظر

ارسال