213 کیلومتر بزرگراه در حال احداث است

213 کیلومتر بزرگراه در حال احداث است

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: احداث 213 کیلومتر بزرگراه در دستور کار است که با تلاش پیمانکاران اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

چهارشنبه 11 دی 1398 ساعت 21:5

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 


محبوب حیدری امروز چهارشنبه ۱۱ دی  ماه در جریان بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژههای راهسازی اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر 134 کیلومتر بزرگراه داریم که وضعیت ما  نسبت به میانگین کشوری مطلوب نبوده و از لحاظ تردد نیز بیست و سومین استان کشور می‌‌باشیم.
وی ضرورت توسعه بزرگراه‌ها را با توجه به تعدد ورود گردشگران و توسعه تولیدات بخش کشاورزی ضروری خواند و خاطرنشان کرد: 2.2 درصد راه‌های شریانی کشور در استان اردبیل واقع شده که 765 کیلومتر را شامل می‌شود.
مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: برای احداث باند دوم این راه‌های شریانی در همه مسیرها به غیر از قره آغاج پارس‌آباد به طول 63 کیلومتر مطالعات جامعی انجام شده و برخی از پروژه‌ها نیز در حال انجام است.
حیدری از احداث 213 کیلومتر بزرگراه به رغم مشکلات مالی و با همراهی پیمانکاران خبر داد و بیان کرد: احداث تونل دوم حیران و تعریض این محور به طول 2.5 کیلومتر با صرف اعتباری بالغ بر 60 میلیارد تومان در ماه‌های آینده آغاز خواهد شد.
وی طول محور اردبیل – سرچم را 174 کیلومتر اعلام کرد و گفت: 19 کیلومتر از این مسیر آماده افتتاح شده و در قطعات دیگر تا ابتدای تونل عملیات اجرایی در دستور کار است که امیدواریم با همراهی استان آذربایجان شرقی و زنجان ادامه این مسیر به صورت چهارخطه عملیاتی شود.
مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل در مورد محور اردبیل – مشگین‌شهر نیز تصریح کرد: این پروژه در دو سال اخیر سرعت گرفته و 25 کیلومتر زیرترافیک رفته و مابقی 20 کیلومتر نیز تا دو سال آینده تکمیل و راه‌اندازی خواهد شد.
حیدری در مورد احداث 7 کیلومتر مسیر سه راهی صحرا تا رضی و حذف مقاطع پرتصادف گفت: در سفر رئیس جمهور 33 کیلومتر راه روستایی نیز افتتاح خواهد شد.
وی با برشمردن مشکلات جدی در پروژه‌های راهداری بیان کرد: در کنار کمبود منابع اعتباری وجود معارض و تاسیسات زیربنایی و جابجایی آنها به شدت ما را آزار می‌دهد که انتظار همکاری بیشتر از مسئولان دستگاه‌های خدمات‌رسان را داریم.
مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل در مورد محور کلور – درام اظهار کرد: 55 کیلومتر طول این پروژه است که 37.5 کیلومتر آن در حوزه استان اردبیل و مابقی در محدوده زنجان است که به دلیل صعب‌العبور بودن مسیر تلاش می‌کنیم تا این مسیر گردشگری با تخصیص اعتبار مناسب طی چند سال آینده آماده عبور شود.
حیدری ادامه داد: محور شال – ماجولان – ماسوله نیز در محدوده استان اردبیل به طول 35 کیلومتر عملیاتی شده و تا تیرماه کل پروژه در محدوده این استان به اتمام می‌رسد و 12 کیلومتر باقیمانده متعلق به استان گیلان است که برای تکمیل این محور گردشگری نیاز به همکاری متقابل داریم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: محور کریق – آرموداق نیز به رغم آنکه فاصله ترددی اهالی استان را به میانه کم می‌کند اما به دلیل عدم همکاری استان همسایه در تکمیل با مشکلاتی روبروست که در محدوده استان اردبیل هشت کیلومتر از این محور آماده آسفالت‌ریزی خواهد شد.
انتهای پیام

تعداد بازدید : 435

ثبت نظر

ارسال