۱۱هزار کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی فاسد در استان معدوم شد

۱۱هزار کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی فاسد در استان معدوم شد

یاسوج- مدیر کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱۱ هزار و ۷۳۰ کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی فاسد در استان جمع آوری و معدوم شد.

دوشنبه 11 شهریور 1398 ساعت 12:21

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرگزاری مهر، عبداله بهمنش با اشاره به جزئیات خبر، افزود: معدوم سازی این مقدار فرآورده ضبط شده در بازرسی انجام گرفته از مراکز عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی و مواد غذایی در کهگیلویه و بویراحمد توسط کارشناسان و بازرسان دامپزشکی به دلیل تغییرات ارگانولپتیک انجام شد.

بهمنش با بیان اینکه ۲۲ هزار و ۵۶۱ کیلوگرم از فرآورده خام دامی از ابتدای سال از سطح کشتارگاه‌های دام استان جمع آوری شد، عنوان داشت: ۶۱ هزار و ۸۹۰ کیلوگرم دیگر نیز از کشتارگاه‌های طیور و مابقی نیز از سطح مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی نظیر قصابی‌ها، مرغ و ماهی فروشی‌ها، رستوران‌ها و سوپرمارکت‌ها جمع آوری و معدوم شد.

وی افزود: همچنین ۳۳۶ مورد با تشکیل پرونده تخلف بهداشتی به مراجع قضائی معرفی شد.

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: با توجه به اهمیت نظارت بر مراکز عرضه و توزیع و بسته بندی فرآورده‌های خام دامی، مسئولان این نهاد به طور مرتب به کنترل و رصد این مراکز می‌پردازند.

بهمنش از شهروندان خواست برای تهیه گوشت سفید و قرمز و سایر مواد پروتئینی خام دامی مورد نیاز خود به مراکز زیر نظارت دامپزشکی مراجعه کنند.

وی افزود: شهروندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ارائه نظرات، انتقادات و شکایات خود با سامانه ۱۵۱۲ تماس برقرار کنند.

کد خبر 4708893
تعداد بازدید : 485

ثبت نظر

ارسال