کنفرانس ملی شیمی تجزیه‌ایران در سمنان برگزار شد

کنفرانس ملی شیمی تجزیه‌ایران در سمنان برگزار شد

سمنان - بیست و ششمین کنفرانس شیمی تجزیه‌ایران از امروز با حضور چهره‌های برجسته ملی و بین‌المللی این رشته به میزبانی دانشگاه سمنان آغاز به کارکرد.

شنبه 9 شهریور 1398 ساعت 21:30

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و ششمین کنفرانس شیمی تجزیه‌ایران با حضور ۴۵۰ شرکت‌کننده و مسئولان استانی و شهرستانی، علاقه‌مندان به علم شیمی، محققان، دانشجویان، پیشکسوتان و پژوهشگران از سراسر ایران اسلامی در هفت محور هم‌زمان با ظهر دوشنبه به میزبانی دانشگاه سمنان آغاز به کارکرد.

طیف‌سنجی تجزیه‌ای، کمومتریکس، نانو شیمی، شیمی تجزیه و صنعت و شیمی تجزیه و محیط‌زیست، الکتروشیمی تجزیه‌ای، کروماتوگرافی و روش‌های جداسازی از محورهای این همایش هستند.

ارائه ۳۰ مقاله به‌صورت سخنرانی

دبیر همایش علمی شیمی کشور در مراسم افتتاحیه این همایش در دانشگاه سمنان بابیان اینکه ۳۷۱ عنوان مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال و پس از داوری، ۳۰۵ عنوان مقاله برای ارائه در این همایش پذیرفته‌شده است، گفت: ۳۰ عنوان مقاله به‌صورت سخنرانی و ۲۷۵ عنوان مقاله به‌صورت پوستر در این همایش ارائه می‌شوند.

علی‌رضا اصغری در بیان اهداف این همایش، تأکید کرد: تبادل اطلاعات، تجربیات و برقراری ارتباطات بیشتر بین پژوهشگران و محققان شیمی تجزیه کشور در کنار ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در این رشته علمی در زمره اهداف همایش هستند.

وی بابیان اینکه این همایش برای بیست و ششمین بار در سطح کشور به میزبانی سمنان برگزار می‌شود، تأکید کرد: اختتامیه این همایش بعدازظهر روز پنجم شهریورماه ۹۸ به میزبانی دانشگاه سمنان برگزار خواهد شد.

انتشار ۱۸ مجله علمی در دانشگاه سمنان

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان نیز در این مراسم ضمن بیان اینکه ۲۷۷ رشته دانشگاهی در این دانشگاه تدریس می‌شود، گفت: ۳۰ هزار و ۲۵۸ نفر از دانشگاه سمنان در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری فارغ‌التحصیل شده‌اند.

سیف‌الله سعدالدین گفت: ۱۸ مجله علمی در دانشگاه سمنان چاپ می‌شود که از این تعداد هشت مجله انگلیسی، ۹ مجله فارسی و یک مجله عربی است.

وی بابیان اینکه دانشگاه سمنان ۳۷۷ عضو هیئت‌علمی دارد که از این تعداد ۲۱ نفر با مرتبه استادی، ۸۸ نفر با مرتبه دانشیاری و ۲۶۸ نفر با مرتبه استادیاری و مربی مشغول به فعالیت هستند، ابراز کرد: بر اساس رتبه‌بندی لایدن دانشگاه در سال ۹۸ توانست رتبه ۲۵ را در بین دانشگاه‌های سراسر کشور به دست آورد.

به گزارش خبرنگار مهر، طی این مراسم، طیبه مدرکیان از طرف انجمن شیمی ایران به‌عنوان شیمیدان برجسته کشور در بخش شیمی تجزیه در سال ۹۸ تقدیر شد.

کد خبر 4702491
تعداد بازدید : 433

ثبت نظر

ارسال