مسئولیت درمان زائران اربعین در عراق با هلال احمر است

مسئولیت درمان زائران اربعین در عراق با هلال احمر است

دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان این که مسئولیت درمان در خارج از کشور بر عهده هلال احمر است گفت: مجموعا ۶۰ پایگاه درمانی شامل بیمارستان، درمانگاه، کمپ های بین راهی در کشور عراق خواهیم داشت.

سه شنبه 2 مهر 1398 ساعت 7:18

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرنگار مهر، محمد پیروی دبیرکل جمعیت هلال احمر صبح امروز در نشست خبری خدمات جمعیت هلال احمر در اربعین ۹۸ گفت: امسال با توجه به برداشته شدن ویزاها شاهد افزایش جمعیت در اربعین خواهیم بود و این موضوع آمادگی بیشتر تمامی دستگاه های خدماتی را می طلبد. تا این لحظه حدود ۸۰۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند و پیش بینی می شود که امسال حدود ۳ میلیون نفر زائر داشته باشیم.

وی افزود: مجموعا ۶۰ پایگاه درمانی شامل بیمارستان، درمانگاه، کمپ های بین راهی در کشور عراق خواهیم داشت. تعدادی پایگاه درمانی در مسیر مرزهای چهارگانه کشور نیز خواهیم داشت.

وی افزود: مسئولیت درمان در خارج از کشور بر عهده هلال احمر است و زائران در صورت بروز مشکل می توانند به مراکز ما مراجعه و خدمات رایگان را دریافت کنند.

پیروی توصیه کرد: توصیه می کنیم زائران تمامی لوازم شخصی و اضطراری ازجمله داروهای خاص را با خود به همراه داشته باشند. به علاوه ممنوعیت های دارویی عربستان در سفر اربعین وجود ندارد.

دبیر کل جمعیت هلال احمر درباره ارسال داروها نیز توضیح داد: در حال حاضر نیز داروها در حال آماده سازی است و ابتدای ماه صفر به عراق ارسال خواهد شد.

وی درخصوص سامانه سماح نیز گفت: ثبت نام در سامانه سماح برای ارائه خدمات بهتر اجباری است و توصیه می کنیم تمامی زوار نسبت به این امر اهتمام ورزند.

کد خبر 4725179
تعداد بازدید : 404

ثبت نظر

ارسال