لزوم نظارت دقیق ناجا بر ورود کالاها به کشور

لزوم نظارت دقیق ناجا بر ورود کالاها به کشور

وزیر کشور بر لزوم نظارت دقیق بر ورود کالاها به کشور توسط نیروی انتظامی تأکید کرد.

دوشنبه 13 آبان 1398 ساعت 11:46

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز در خصوص قاچاق کالا در واحدهای جنوبی که کالاها از مسیر غیرقانونی و گاها به وسیله گمرک وارد می‌شود، بحث و تبادل نظر شد و دوستان از وزارت صمت، نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات نظرات کارشناسی و جامعی ارائه کردند.

وی افزود: پس از گذشت یک سال از کاهش ورود کالاهای قاچاق و همچنین کاهش قیمت ارز متأسفانه شاهد کاهش قیمت‌ها در داخل به گونه‌ای که انتظار داشتیم، نبودیم و از سوی دیگر نگرانی برای تشکیل ابر قاچاق و تقویت آن وجود دارد؛ لذا تأکید شد در نحوه واردات کالا نظارت جدی اعمال شود و اولویت‌بندی نیز مد نظر قرار گیرد.

وزیر کشور ادامه داد: در راستای نظارت بیشتر در نحوه واردات کالا به کشور در خصوص مقابله گمرکات تأکید شد که دقت بیشتری اعمال شود. همچنین آیین‌نامه‌ای که توسط دولت مصوب شده باید به صورت دقیق اجرا شود و این موضوع به استانداران ابلاغ خواهد شد. به این ترتیب نیروی انتظامی در مسیر انتقال کالاها باید جدیت کاملی را مد نظر قرار دهد.

وی تأکید کرد: از قوه قضاییه درخواست کردیم بر کالاهایی که بدون پرداخت عوارض و گمرکی وارد می‌شوند نظارت دقیقی داشته باشد.

وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر لزوم نظارت بر کالاهای وارداتی کشور گفت: همه کالاهایی که وارد کشور می‌شوند باید شناسنامه داشته باشند. همچنین اگر در آیین‌نامه موجود اشکالاتی وجود دارد با توجه به شرایط جدید به ویژه کاهش نرخ ارز باید تغییرات اعمال شود.

وی ادامه داد: باید طرح جامعی در این حوزه آماده شود و این طرح باید به صورت بین بخشی در حوزه‌های اقتصادی، امنیتی، مالی و اجتماعی باشد.  در حال حاضر بیش از ۴۰۰۰ قایق و لنج در کشور مشغول فعالیت هستند که باید در قالب آیین‌نامه‌ای موضوعات مالی، تجاری و... آن‌ها طراحی و اجرا شود.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 341

ثبت نظر

ارسال