طرح هر خانه یک پایگاه سلامت در استان سمنان اجرا می‌شود

طرح هر خانه یک پایگاه سلامت در استان سمنان اجرا می‌شود

سمنان - مشاور وزیر بهداشت با بیان اینکه طرح هر خانه یک پایگاه سلامت در استان سمنان اجرا می‌شود، گفت: این طرح به دستور وزیر بهداشت با هدف توانمندسازی فرد، خانواده و جامعه انجام می‌شود.

یکشنبه 12 آبان 1398 ساعت 12:12

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرنگار مهر، محمد آسایی شامگاه شنبه در بازدید از دانشگاه علوم پزشکی سمنان در نشستی در سالن اجتماعات این دانشگاه، ضمن بیان اینکه طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» به مثابه یکی از اولویت‌های وزارت بهداشت در دستور کار است، بیان کرد: طرح هر خانه یک پایگاه سلامت به دستور وزیر بهداشت با هدف توانمند سازی فرد، خانواده و جامعه صورت می‌گیرد.

وی از اجرای این طرح در دانشگاه علوم پزشکی سمنان خبر داد و افزود: هدف این طرح تامین، حفظ و ارتقا سلامت با خود مراقبتی و همیاری و مشارکت جمعی در زمینه سلامت است.

ضرورت ترویج مشارکت‌های مردمی

معاون وزیر بهداشت ضمن بیان اینکه زیرساخت‌های اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت در سمنان وجود دارد، گفت: در این طرح هر خانوار یک فرد را به عنوان نماینده بخش سلامت خود معرفی می‌کند که این فرد مسائل درمانی و بهداشتی خانوده را در سه زمینه  پیشگیری، درمان و کمک‌های اولیه و بازتوانی به وسیله آموزش دنبال می‌کند.

آسایی مشارکت مردم در ارتقاء سلامت جامعه و به خصوص اجرای طرح مذکور را حیاتی دانست و تاکید کرد: باید درباره این طرح به مردم اطلاع رسانی کرد.

وی افزود: اجرای این طرح در کشور با استفاده از تجربه‌های مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز بهداشت و درمان بسیار قابل تاکید و شایان تقدیر است.

کد خبر 4761692
تعداد بازدید : 282

ثبت نظر

ارسال