صرفه جویی ۱۲۵ میلیون متر مکعب در منابع آب

صرفه جویی ۱۲۵ میلیون متر مکعب در منابع آب

همدان _ مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان همدان گفت : با نصب ۴۴۷۵دستگاه کنتورهوشمند آب وبرق به میزان ۱۲۵ میلیون متر مکعب در مصرف منابع آب زیر زمینی صرفه جویی شده است.

دوشنبه 11 شهریور 1398 ساعت 19:6

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از قدس آنلاین 

 

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، مهندس منصور ستوده اظهار داشت: با نصب ۴۴۷۵ دستگاه کنتور هوشمند و جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌های مجاز استان ۱۲۵ میلیون مترمکعب در مصرف منابع آب زیرزمینی صرفه‌جویی شده است.
وی گفت: بیشترین میزان صرفه‌جویی آب از محل نصب کنتورهای هوشمند مربوط به شهرستان اسدآباد با ۴۰ میلیون مترمکعب و شهرستان نهاوند با ۳۰ میلیون مترمکعب بوده است.
ستوده ادامه داد: تعهد استان همدان برای نصب کنتور در سال ۹۸ تعداد ۵۵۰ دستگاه بوده که ۳۱۸ دستگاه نصب شد و پیشرفت ۷۴ درصدی نسبت به تعهد نصب را نشان می دهد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: براساس نوع مصارف از چاه های مجاز ۷۴ درصد از کنتورهای نصب شده مربوط به بخش کشاورزی، ۶ درصد مربوط به بخش صنعتی، ۱۰ درصد بخش شرب روستایی، ۶ درصد بخش شهری، ۳ درصد بخش دام و طیور، ۱ درصد بخش خدمات و سایر می باشد.
ستوده عنوان کرد: نصب کنتور هوشمند روی چاه‌های آب موجب کنترل و نظارت بر میزان برداشت آب‌های زیرزمینی استان شده و از اضافه برداشت از آب‌های زیرزمینی به شدت جلوگیری می‌کند.
وی با بیان اینکه کنتور هوشمند مزایای بالایی دارد، مطرح کرد: اساسی‎ترین اهمیت کنتور هوشمند این است که کشاورزان بیشتر از پروانه بهره‎برداری نمی‎توانند آب از چاه‎ برداشت کنند.
مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای همدان تأکید کرد: اگر کشاورزی بیش از میزان تعیین‎شده آب از چاه برداشت کند، برق به صورت خودکار قطع شده و امکان برداشت آب از چاه تا زمانی که کارشناسان آب منطقه‌ای و برق اقدام نکنند، وجود ندارد
تعداد بازدید : 387

ثبت نظر

ارسال