شرط ماندگاری پزشکان در مناطق محروم ایجاد انگیزه مالی است

شرط ماندگاری پزشکان در مناطق محروم ایجاد انگیزه مالی است

عضو هیئت مدیره انجمن جراحان ارتوپدی ایران، گفت: تحریم ها باعث شده بخشی از درمان های بیماران معطل شود.

پنجشنبه 9 آبان 1398 ساعت 5:3

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ابراهیم زاده، ظهر دوشنبه در نشست خبری بیست و هفتمین کنگره انجمن جراحان ارتوپدی ایران که قرار است از ۱۳ تا ۱۷ آبان ۹۸ در هتل المپیک تهران برگزار شود، با عنوان این مطلب که اقتصاد مقاومتی می تواند بخشی از خلاءهای کمبود تجهیزات پزشکی را جبران کند، افزود: تحریم ها باعث می شود بخشی از درمان های بیماران معطل شود.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه علمی رشته ارتوپدی در ایران یکی از امتیازات بزرگی است که کشورمان را در سطح جهانی بالا برده است، تصریح کرد: مزیت نسبی رشته ارتوپدی در ایران، سطح بالای علمی و قابل رقابت با اروپا است. به طوری که در حال حاضر و به رغم تحریم ها، شاهد حضور بیمارانی از کشورهای منطقه، آفریقا و...، برای جراحی های ارتوپدی در ایران هستیم.

ابراهیم زاده در ادامه به مشکلات ماندگاری پزشکان در مناطق محروم و دور دست کشور اشاره کرد و افزود: ماندگاری پزشکان متخصص و فوق تخصص در مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور، بستگی به پرداخت های عادلانه دارد و نمی توان با تصویب قوانین و مقررات دست و پا گیر، موفق بود.

وی گفت: باید به حقوق و مزایای پزشکان در مناطق محروم، رسیدگی کرد و انگیزه ایجاد کرد. تعرفه های این پزشکان، بالاتر از سایر پزشکان تعیین شود. زیرا، به صرف اخذ تعهد، نمی توان در ماندگاری پزشکان موفق بود.

عضو هیئت مدیره انجمن جراحان ارتوپدی ایران، افزود: اگر تعرفه ها واقعی نشود، نمی توان توزیع نیروی انسانی واقعی و عادلانه داشت.

وی گفت: ماندگاری پزشکان متخصص و فوق تخصص در نواحی مرزی و کمتر توسعه یافته کشور، نیازمند انگیزه های مالی است.

کد خبر 4757768
حبیب احسنی پور
تعداد بازدید : 484

ثبت نظر

ارسال