سیب‌زمینی تراریخته اوایل سال ۹۹ آماده اخذ مجوز/۷ رخداد گلرنگ تراریخته به آزمایش گلخانه‌ای رسید

سیب‌زمینی تراریخته اوایل سال ۹۹ آماده اخذ مجوز/۷ رخداد گلرنگ تراریخته به آزمایش گلخانه‌ای رسید

رییس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی با اشاره به موفقیت محققان بخش مهندسی ژنتیک پژوهشگاه در دستیابی به بیش از ۱۴۷ رخداد تراریخته در ارقام مختلف گیاهی ابراز امیدواری کرد که سیب‌زمینی تراریخته اوایل سال آینده آماده اخذ مجوز تائید شود.

دوشنبه 1 مهر 1398 ساعت 22:20

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، دکتر نیراعظم خوش خلق‌سیما در جمع محققان بخش تحقیقات مهندسی ژنتیک و ایمنی زیستی پژوهشگاه، با تقدیر از تلاش‌ها و دستاوردهای این بخش بر ضرورت تسریع در روند پژوهش‌های در حال انجام به منظور بهره‌مندی هر چه بیشتر کشاورزان از نتایج این تحقیقات و تولید ارقام تراریخته پس از اخذ مجوزهای لازم تاکید کرد.

وی در ادامه با بیان این‌که تحریم‌های شدید اعمال شده علیه ایران بیش از هر چیز معیشت و سفره مردم را نشانه رفته‌اند، بر ضرورت همدلی و همفکری محققان به منظور صرفه‌جویی حداکثری و بهره‌برداری بهینه از منابع موجود و تلاش برای جلب مشارکت و جذب منابع مالی از متقاضیان فناوری‌ها و دستاوردهای تحقیقاتی پژوهشگاه تاکید کرد.

دکتر بهزاد قره یاضی، رییس بخش تحقیقات مهندسی ژنتیک و ایمنی زیستی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی هم با اعلام این که در حال حاضر ۲۶ طرح و پروژه تحقیقاتی در این بخش در حال اجراست، اظهار کرد: در این بخش تلاش داریم از پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز از جمله کریسپر برای ایجاد ارقام مختلف محصولات کشاورزی با صفات برتر استفاده کنیم.

بر اساس اعلام روابط عمومی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، وی با اشاره به دستیابی محققان بخش به ارقام متنوع گیاهی حاصل از حدود ۱۴۷ رخداد تراریخته اظهار کرد: بیشترین این رخدادها مربوط به برنج و سیب زمینی و کلزا است و علاوه بر آن هفت رخداد مختلف گلرنگ تراریخته را در مرحله تحقیقات گلخانه‌ای و چهار رقم دیگر را در مرحله تحقیقات آزمایشگاهی داریم. البته روی سایر ارقام مثل گیاهان زینتی، ذرت و ... هم کار می‌کنیم.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 363

ثبت نظر

ارسال