سد «نرماب» در استان گلستان امسال آبگیری می شود

سد «نرماب» در استان گلستان امسال آبگیری می شود

گرگان- استاندار گلستان گفت: با ابلاغ یک هزار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال، سد نرماب امسال آبگیری می شود اما تکمیل خطوط شبکه انتقال این سد به ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار احتیاج دارد.

شنبه 2 شهریور 1398 ساعت 22:13

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از قدس آنلاین 

 

به گزارش قدس انلاین؛ هادی حق شناس روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت افزود: به دلیل اهمیت لایروبی رودخانه‌های استان در جلوگیری از کاهش خسارت‌های سیل احتمالی و به رغم نبود اعتبار، تاکنون ۱۱۰ کیلومتر از رودخانه های قره سو، گرگان رود و اترک لایروبی شده و این طرح در حال انجام است.

بر اساس اعلام کارشناس مسائل آب، حدود ۱۸۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های گلستان که در بازه رودخانه های پیر طبقه بندی می شوند و نیز مقاطعی از رودخانه های بالغ، حداقل هر ۳ سال یک بار نیاز به لایروبی دارند.

وی نبود رادار پیش بینی در استان و تکمیل نشدن سد نرماب را از عوامل عمده وقوع سیل و یا تشدید خسارت های این حادثه قهری در گلستان دانست و گفت: برخورداری از رادار پیشرفته هواشناسی و بهره برداری از سد نرماب، میتوانست خسارت سیل گلستان را تا حدود ۵۰ درصد کاهش دهد.

حق شناس ادامه داد: اگر گلستان به عنوان یک استان سیل خیز میخواهد از سیل های احتمالی آینده در امان بماند راهی جز تامین این نیازها به همراه لایروبی کامل سدها و رودخانه های مهم استان ندارد.

وی بر تکمیل همه طرح های مرتبط با سیل تا پایان سال تاکید کرد و گفت: اگر دولت، توجه ویژه ای به آسیب دیدگان این حادثه قهری دارد اما به طور طبیعی از سال های آینده این توجهات کمتر شده و کسب اعتبارات و بودجه ها دشوارتر خواهد شد.

تعداد بازدید : 352

ثبت نظر

ارسال