اسناد کاغذی بیمارستان ها از سال آینده حذف می شود

اسناد کاغذی بیمارستان ها از سال آینده حذف می شود

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: سال آینده به طور کامل کاغذ از اسناد بیمارستانی حذف می شود.

پنجشنبه 10 بهمن 1398 ساعت 23:19

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم جان بابایی، در یکصد و دهمین اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور در مرکز همایش های بین المللی رازی، اظهار داشت: اگر بخواهیم راهنماهای بالینی را اجرا و در ارائه خدمات مدیریت کنیم و علاوه بر تغییر رفتار در بیمه ها و ارائه کنندگان خدمات، هزینه ها را مدیریت کنیم همه ما باید حتما به اجرای نسخه پیچی و نسخه نویسی الکترونیک کمک کنیم.

وی افزود: یکی از بزرگترین اقداماتی که در سال جاری انجام شد، تبادل الکترونیک اسناد بیمارستانی بوده و هدف ما در این حوزه، حذف اسناد کاغذی در فرایند رسیدگی بیمه ها و صورتحساب مکانیزه و شفاف سازی کسورات بوده است و سال آینده به طور کامل کاغذ از اسناد بیمارستانی حذف می شود.

معاون درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: ماندگاری تیم پزشکی و پیراپزشکی در مناطق کمتر توسعه یافته از برنامه های مهم وزارت بهداشت است که در این زمینه، ساخت محل اقامت این نیروها در مناطق محروم در دستور کار قرار گرفته است. چون یکی از مواردی که باعث ماندگاری نیروها می شود، زیست پزشک در بیمارستان های مناطق کمتر توسعه یافته است.

جان بابایی گفت: روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی حتما در ساعات و روزهای مختلف به ویژه ایام شلوغ و مناسبتی از بیمارستان ها به صورت سرزده بازدید کنند و بر فرایند ارائه خدمات به بیماران در مراکز درمانی نظارت داشته باشند.

وی با اشاره به تدوین و ابلاغ آیین نامه شرکت های تسهیل گر گردشگری سلامت، گفت: خوشبختانه تا کنون ۶۰ شرکت تسهیل گر در مدت زمان بسیار کوتاه، ایجاد شده و از دانشگاه ها می خواهیم که رقابت با بخش خصوصی در پذیرش گردشگران سلامت را کنار بگذارند و هدف ما، فقط پذیرش گردشگران در بیمارستان های دولتی نیست و تقویت گردشگری سلامت از طریق همکاری و تعامل با شرکت های تسهیل گر، از خدشه دار شدن پزشکی ایران در بین مردم سایر کشورها و برخی تخلفات گذشته، جلوگیری می کند.

کد خبر 4838606
تعداد بازدید : 513

ثبت نظر

ارسال