ذخیره ۲ هزار نمونه خون در بانک خون بند ناف البرز

ذخیره ۲ هزار نمونه خون در بانک خون بند ناف البرز

رئیس جهاد دانشگاهی البرز گفت: امید است با استفاده از دانش سلول‌های بنیادی به شرایطی برسیم که هیچ بیمار خونی در کشور وجود نداشته باشد یا آمار این بیماران به حداقل ممکن برسد.

پنجشنبه 2 آبان 1398 ساعت 2:15

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

احمد رضا فیروزی چهارشنبه یکم آبان در نشستی خبری با محوریت اطلاع رسانی ذخیره سازی بانک خون بند ناف سلول‌های بنیادی که در جهاد دانشگاهی استان البرز برگزار شد، اظهار کرد: نمایندگی بانک خون ‌بندناف رویان در البرز از سال ۹۳ فعالیت خود را آغاز کرده و تا کنون بیش از دو هزار مورد ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون ‌بندناف نوزادان در استان انجام‌ شده است.

وی با اشاره به تعداد خون بند ناف ذخیره شده البرز در سال گذشته افزود: سال گذشته بیش از ۴۵۰ مورد ذخیره سازی خون بند ناف نوزادان در استان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: طی یک ماه گذشته هم حدود ۴۰  نمونه خون بند ناف در استان ذخیره شده و هر چه پیش می‌رویم تعداد این ذخایر بیشتر می‌شود.

این مسئول توضیح داد: خون بند ناف حاوی سلول‌های بنیادین است و بهترین فاکتورهای خونی را در خود دارد و می‌توان از آن برای درمان بسیاری از بیماری‌های خاص و صعب العلاج مثل تالاسمی، سرطان خون و ... استفاده کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی البرز تاکید کرد: خانواده‌های زیادی در استان از امکان فریز خون بند ناف فرزند خود مطلع نیستند که در این خصوص رسانه‌ها باید اطلاع رسانی بیشتری صورت دهند تا خانواده‌ها فرصت موجود را از دست ندهند.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه خون بند ناف بکرترین سلول‌های بنیادی را در خود جای داده، خانواده‌ها می‌توانند با صرف هزینه‌ای اندک، فضایی ایجادکنند که بیماری کسانی که دوستشان دارند با شانس بیشتری درمان شود.

فیروزی گفت: امید است با استفاده از دانش سلول‌های بنیادی به شرایطی برسیم که هیچ بیمار خونی در کشور وجود نداشته باشد یا آمار این بیماران به حداقل ممکن برسد.

 انتهای پیام

تعداد بازدید : 476

ثبت نظر

ارسال