جاده ابریشم راهی برای مبادله علم و فرهنگ است

جاده ابریشم راهی برای مبادله علم و فرهنگ است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری جاده ابریشم را راهی برای مبادله علم و فرهنگ توأمان با مبادلات تجاری دانست.

سه شنبه 2 مهر 1398 ساعت 7:32

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، دکتر منصور غلامی دوشنبه یکم مهرماه در آئین افتتاحیه اجلاس جهانی راه ابریشم در همدان، با اشاره به دوران دفاع مقدس بیان کرد: فراموش نکنیم دوره ای را که تنها با تکیه بر داشته های خود و جوانان مان با موفقیت پشت سر گذاشته ایم.

وی با تأکید بر اینکه ایران هیچگاه در طول تاریخ کهن خود به سرزمینی تهاجم نکرده است، افزود: کشورمان همواره افتخار میزبانی علما و دانشمندان سایر کشورها را داشته و قدیمی ترین دانشگاه جهان با ۱۷۵۰ سال قدمت (دانشگاه جندی شاپور) در کشور نشان از پیشینه توجه و اهمیت علم و دانش دارد.

غلامی به وجود علم و قدمت آن در کشور ایران یونان و چین اشاره کرد و گفت: امروزه در ایران یک درهم تنیدگی فرهنگی و دینی وجود دارد و دین با توضیح علمی آن پذیرفته شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: در گذشته با وجود سختی های راه ارتباط‌، دانشمندان راه های دشوار را طی می کردند و خود را به محل برگزاری رویدادهای مهم جهانی می رساندند تا دستاوردهای جدید را به محل زندگی خود بیاورند.

غلامی جاده ابریشم را راهی برای مبادله علم و فرهنگ توآمان با مبادلات تجاری دانست و گفت: همدان یکی از شهرهای مسیر این راه تاریخی و موثر در شکل گیری این راه و اتفاقاتی که در این بستر رخ داده است که نشان از اهمیت و توجه به فرهنگ دارد.

وی در ادامه به دانشمندان مطرح همدان و وجود اقوام و ادیان متعدد در آن اشاره کرد و یادآور شد: همزیستی مسالمت آمیزی در میان اقوام و ادیان مختلف در همدان وجود داشته و چنین نشست هایی دستاوردهای مهمی برای ساکنان این جاده و دنیا خواهد داشت.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 393

ثبت نظر

ارسال