توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی و اشتغال دانش‌بنیان

توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی و اشتغال دانش‌بنیان

معاون پشتیبانی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی به‌عنوان یکی از حمایت‌گران اصلی دانشجویان شناخته ‌شده است، گفت: توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی، اشتغال دانش‌بنیان، مشارکت در ایجاد مراکز نوآوری و شکوفایی و معرفی زمینه‌های نوین اشتغال و کارآفرینی دانشجویان پزشکی از اقدامات مؤثر این واحد بوده است.

پنجشنبه 12 دی 1398 ساعت 11:9

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، امیر طهرانچی به مناسبت سی و یکمین سالگرد تأسیس این واحد با بیان اینکه ارایه خدمات مؤثر و کاربردی از اولویت‌های جهاد دانشگاهی است، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی در راستای مأموریت‌های محول شده در زمینه توسعه و ارتقای سلامت در ابعاد مختلف پژوهشی، آموزشی و فرهنگی فعالیت خود را از سال 1367 آغاز کرد.

وی با اشاره به وظایف واگذارشده به این واحد جهاد دانشگاهی، گفت: انجام پژوهش‌های زیرساختی و آموزش و توسعه مهارت‌های فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به‌ویژه در بخش سلامت به عنوان یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه و ابزار جدی ارتقای سرمایه انسانی و شایسته کشور، برخی از مهمترین ماموریت‌های این واحد است.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی به‌عنوان یکی از حمایت‌گران دانشجویان شناخته ‌شده است، ادامه داد: توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی، اشتغال دانش‌بنیان، مشارکت در ایجاد مراکز نوآوری و شکوفایی و معرفی زمینه‌های نوین اشتغال و کارآفرینی دانشجویان پزشکی از اقدامت مؤثر این واحد بوده است.

معاون پشتیبانی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به افتتاح  دفتر خبرگزاری ایسنا در این واحد، تصریح کرد: خبرگزاری ایسنا به ‌عنوان یک ابزار رسانه‌ای صادق و علمی جهت انعکاس اخبار فعالیت‌های محققین و اساتید دانشگاه در واحد علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح ‌شده و با حمایت‌ روسای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این عرصه به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کرده است.

وی با اشاره به فعالیت صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان ایران در این واحد، خاطرنشان کرد: صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان ایران با هدف ارائه خدمات جهت رفع مشکلات مالی دانشجویان در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی راه‌اندازی شده و نسبت به جذب خیر به عنوان تنها منبع مالی این صندوق اقدام کرده است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به حمایت رئیس و اعضای هیات‌ علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از فعالیت این صندوق، گفت: در اینصورت می‌توان با جذب منابع از خیرین  و ارائه خدمات مالی بیشتر به دانشجویان جهت حمایت از طرح‌های پژوهشی و ازدواج دانشجویی بیش از گذشته گام  برداشت.

طهرانچی در پایان با بیان اینکه جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی در طول زمان با فراز و نشیب‌های مختلف روبرو بوده است، گفت: این واحد جهاد دانشگاهی توانسته علیرغم تمام محدودیت‌های مالی و منابع انسانی به دستاوردهای خوبی دست یابد. در این راستا قدردان روحیه جهادی همکاران هستیم که در شرایط مختلف توانسته‌اند موقعیت‌های مطلوب و اثرگذاری را رقم بزنند.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 367

ثبت نظر

ارسال