توسعه همکاری دو بنیاد علمی با امضای تفاهم‌نامه همکاری

توسعه همکاری دو بنیاد علمی با امضای تفاهم‌نامه همکاری

بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) و بنیاد ملی نخبگان، به منظور ارائه تسهیلاتی به نخبگان علمی، تفاهم‌نامه‌ همکاری امضا کردند.

شنبه 13 مهر 1398 ساعت 18:50

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) و بنیاد ملی نخبگان به منظور ارائه تسهیلات به نخبگان علمی، تفاهم­‌نامه‌­ای را در دو محور دانشجویان برتر دوره دکتری و برگزیدگان جایزه شهید دکتر چمران، کاظمی آشتیانی، استادان سرآمد و استادان شامخ منعقد کردند.

در محور اول این تفاهم‌­نامه، دو طرح فرصت مطالعاتی زیر نظر برگزیدگان جایزه مصطفی(ص) و شرکت در دوره‌­ها و کارگاه‌­های آموزشی ارائه ­شده توسط برگزیدگان جایزه مصطفی(ص) در نظر گرفته شده است.

در محور دوم آن نیز، ۵ طرح شامل فرصت مطالعاتی زیر نظر برگزیدگان جایزه مصطفی(ص)، انتشار کتاب مشترک بین­‌المللی با برگزیدگان جایزه مصطفی(ص)، برگزاری کارگاه و دوره مشترک علمی با برگزیدگان جایزه مصطفی(ص) در ایران، برگزاری سخنرانی مشترک در ایران و شرکت در دوره‌­ها و کارگاه‌­های آموزشی ارائه ­شده توسط برگزیدگان جایزه مصطفی(ص)  در نظر گرفته شده است. مدت زمان این دوره‌­ها از یک ساعت تا یک سال مشخص شده است و سهمیه سالانه برای هر کدام از این طرح­‌ها نیز ۲ تا ۵ نفر در نظر گرفته شده است.

حسین سالاریه، معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان، با بیان اینکه این تفاهم‌نامه در راستای بهره ­مندی هر چه بیشتر دانشجویان و دانش ­آموختگان تحت حمایت بنیاد ملی نخبگان از فعالیت‌­های علمی و تحقیقاتی از حوزه‌­های تخصصی مربوط به برگزیدگان جایزه مصطفی(ص) امضا شد، گفت: بسیاری از دانشجویان مستعد، به‌ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکتری جهت انجام دوره­‌های فرصت مطالعاتی در خارج از کشور، توسط بنیاد ملی نخبگان حمایت می­‌شوند. از طرف دیگر هر دو سال یک بار شاهد هستیم که افراد بسیار برجسته علمی در بین دانشمندان مسلمان توسط بنیاد مصطفی(ص) انتخاب می‌شوند که از توانمندی‌­های بسیار بالایی در تحقیقات، چه به لحاظ علمی و چه به لحاظ امکانات سخت‌افزاری، بهره ­مند هستند.

معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: ایجاد شرایطی که دانشجویان با استعداد ایرانی بتوانند از این توانایی بالای علمی-تحقیقاتی در جهان اسلام بهره‌­مند شوند، در رشد و پیشرفت علمی دانشجویان ایرانی و نهایتا کشور می­‌تواند بسیار موثر باشد.

وی اظهار کرد: جهان اسلام هم ­اکنون حدود ۲ میلیارد جمعیت نیروی انسانی دارد و از منابع و ثروت­‌های ارزشمند خدادادی و طبیعی برخوردار است، ضمن آنکه  با پیشرفت‌های علمی و فناوری عملا مرزکشی‌های جغرافیایی و سیاسی در بسیاری از حوزه‌های دانشی در حال برداشته ­شدن است و این برای کشور ما که از منابع بسیار خوب نیروی انسانی با استعداد برخوردار است، فرصت بسیار خوبی فراهم می‌کند که از طریق حضور در برنامه‌­های تحقیقاتی بین­‌المللی جایگاه مناسبی برای گسترش تحقیقات بنیادی، کاربردی و حتی ثروت­ آفرین پیدا می‌کند.

سالاریه با بیان اینکه همکاری‌­های علمی در سطح بین­‌الملل از چندین منظر مفید خواهد بود، گفت: برگزیدگان جایزه مصطفی(ص)، افراد شناخته ­شده علمی در سطح بین‌الملل هستند و از طرفی این افراد از بین جامعه مسلمانان جهان انتخاب می‌­شوند و قرابت فکری و اعتقادی با ما دارند. همکاری‌­های علمی و تحقیقاتی در سطح بین‌الملل در بین مسلمانان از چندین جنبه مفید است.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 355

ثبت نظر

ارسال