توانمندسازی مددجویان در اولویت کاری کمیته امداد باشد

توانمندسازی مددجویان در اولویت کاری کمیته امداد باشد

رئیس قوه مقننه با تاکید بر اینکه کمیته امداد امام خمینی خدمت مسئولانه انجام می دهد، گفت: توانمندسازی مددجویان در اولویت کاری کمیته امداد باشد.

پنجشنبه 12 دی 1398 ساعت 23:5

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، علی لاریجانی صبح امروز (پنجشنبه) در همایش "شروع دوباره" که به میزبانی کمیته امداد امام خمینی استان قم برگزار شد، گفت: کمیته امداد نهادی مردمی محسوب می‌شود که با تقوا شکل گرفته و مسئولیت پذیر است.

رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) خدمت مسئولانه انجام می دهد که سبب تشخصش در بین دستگاه های دیگر شده است، اظهار کرد: در واقع این نهاد صبر نمی کند مشکلات سراغش بیاید بلکه خودش سراغ مشکلات می رود که حس ارزشمندی است.

وی در خصوص اجرای طرح "شروع دوباره" که به همت کمیته امداد استان قم انجام می شود، تصریح کرد: با تلاش‌های این نهاد خانواده‌هایی حیات مجدد پیدا کردند که مسرتبخش است؛ متاسفانه خانواده‌هایی به خاطر اعتیاد و فقر دچار آسیب شده بودند، اما کمیته امداد امام خمینی به سراغ آنها رفت و آنها را تحت پوشش قرار داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طی چند سال گذشته همواره توصیه شد کمیته امداد امام خمینی درصدد توانمندسازی و اشتغال افراد تحت پوشش گام بردارد، اظهار کرد: در این صورت افراد با کرامت بیشتری زندگی خواهند کرد.

لاریجانی در ادامه با یادآوری اینکه تلاش شد در بودجه سنواتی منابعی برای ارائه تسهیلات قرض الحسنه در راستای کمک به اشتغال مددجویان پیش بینی شود، گفت: خوشبختانه گزارش ها نیز نشان می دهد این نهاد در این عرصه موفق بوده و خیلی از خانواده ها با دریافت آموزش و تسهیلات از پوشش کمیته امداد خارج شدند.

وی با تاکید بر اینکه بخشی از عدالت این است که به افرادی که توانمندی کمتری دارند کمک شود، افزود: بر این اساس در سال‌های اخیر کارهای خوبی انجام شده است.

لاریجانی با اشاره به بیانات روز گذشته رهبر انقلاب در رابطه با فرد خیری که اقدام به تهیه جهیزیه زوج های جوان می کرد، تصریح کرد: این روش مردمی براساس عواطف بین مردم شکل می گیرد لذا باید تلاش کنیم چنین مصداق‌هایی توسعه یابد؛ در واقع وقتی پروژه های کوچک این چنینی در سطح ملی شکل می گیرد به همبستگی ملی کمک می کند.

وی در این راستا افزود: کمیته امداد امام خمینی همواره در مقاطع مختلف اقداماتی را انجام داده که برگزاری جشن عاطفه ها از جمله آن ها محسوب می شود؛ افراد با توانمندی های مختلف در این جشن شرکت می کنند اما نکته مهم همبستگی است که بین مردم افزایش می‌یابد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نهادهایی مانند کمیته امداد امام خمینی باید تلاش کنند افراد خیر در سطح محله ها را شناسایی کرده و با اهدای کمک هایی زمینه رفع مشکلات افراد در محلات را پدید بیاورند، اظهار کرد: وقتی چنین ساختار مردمی شکل بگیرد روحیه کار خیر تقویت می شود و برای یک ملت مقاوم، داشتن پیوند عاطفی مهم است.

در پایان این همایش با حضور علی لاریجانی به خانواده هایی که از طریق این طرح به زندگی دوباره بازگشتند، لوح یادبود اهدا شد.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 480

ثبت نظر

ارسال