بهتر است در زمان آلودگی هوا در خانه بمانید

بهتر است در زمان آلودگی هوا در خانه بمانید

یک متخصص بیماری های داخلی توصیه کرد شهروندان تهرانی در منزل بمانند، زیرا هم سطح شهر تهران و هم اطراف شهر هوای آلوده ای دارد.

سه شنبه 12 آذر 1398 ساعت 0:37

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

ایرج خسرونیا در گفتگو با خبرنگارمهر، با اشاره به افزایش آلودگی هوا در سطح شهر تهران گفت: متأسفانه در سطح شهر تهران و اطراف آن هوا به شدت آلوده است، بنابراین بهترین توصیه آن است که شهروندان در منزل بمانند.

وی تأکید کرد: راه رفتن در فضای آزاد و فعالیت شدید بدنی مانند ورزش باعث می شود هوای آلوده بیشتری به ریه ها وارد شده و دچار مشکلات تنفسی شویم.

خسرونیا به خانواده ها توصیه کرد از حضور در پارک ها و فعالیت بدنی در فضای باز خودداری کرده، به ویژه افراد مسن، ضعیف، کودکان و شهروندانی که دارای سابقه بیماری های ریوی و تنفسی هستند.

به گفته این پزشک متخصص، حتی افراد جوان که بیماری نیز ندارند بهتر است کمتر از منزل خارج شوند و فعالیت های بدنی محدودی در فضای باز داشته باشند.

وی توصیه کرد از ماسک های طبی که متأسفانه در بازار وجود ندارد و باید از بیمارستان ها تهیه شود، در هنگام خروج از منزل استفاده شود.

خسرونیا با بیان اینکه استفاده از لبنیات، مایعات و آب میوه در سم زدایی مؤثر است، گفت: استفاده ازخوراکی های مؤثر در سم زدایی، اثر اندکی دارد و توصیه اصلی ما به افرادی که دارای بیماری های ریوی هستند و سایر شهروندان آن است که این روزها در منزل بمانند.

کد خبر 4783503
نورا حسینی
تعداد بازدید : 447

ثبت نظر

ارسال