انتقال هوایی سیزدهمین قلب اهدایی از تبریز به تهران+عکس

انتقال هوایی سیزدهمین قلب اهدایی از تبریز به تهران+عکس

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت از انجام موفق سیزدهمین عملیات هوایی انتقال قلب در کشور از تبریز به تهران خبر داد.

جمعه 13 دی 1398 ساعت 18:11

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

دکتر مهدی شادنوش با اشاره به انجام موفق سیزدهمین عملیات هوایی انتقال قلب از تبریز به تهران، گفت: امروز ۱۳ دی ماه سیزدهمین عملیات هوایی انتقال قلب از تبریز به بیمارستان امام خمینی(ره) تهران انجام شد و قلب یک آقای ۳۴ ساله‌ که بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، به مردی ۵۰ ساله و نیازمند پیوند قلب در بیمارستان امام خمینی (ره) تهران، پیوند شد.

وی افزود: همچنین کبد این فرد برای پیوند به فرد نیازمند پیوند کبد، به شیراز منتقل شد. این سیزدهمین انتقال هوایی قلب بود و دانشگاه‌های علوم پزشکی مختلف در حال پیوستن به این اقدام هستند تا انتقال هوایی عضو در کشور نهادیه شود.

شادنوش تاکیدکرد: تاکنون از استان‌های یزد، گیلان، بوشهر و تبریز انتقال هوایی عضو انجام شده است. از استان‌های دیگر هم خواسته‌ایم که مراقبت کنند تا حد امکان هیچ عضو مفید و قابل پیوندی به خاک سپرده نشود و حتی اگر مشکلی در انتقال عضو وجود دارد، با هماهنگی در سطح وزارت بهداشت و هماهنگی‌های کشوری، تلاش می‌کنیم که به سرعت بتوانیم آن را منتقل کنیم و در اختیار بیماران نیازمند قرار دهیم.

انتهای پیام 

تعداد بازدید : 668

ثبت نظر

ارسال