امکان اجاره اتاق در ایستگاه فضایی بین‌المللی

امکان اجاره اتاق در ایستگاه فضایی بین‌المللی

ناسا قصد دارد با همکاری یک شرکت آمریکایی، سکونت‌گاه‌هایی را به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل کند.

چهارشنبه 9 بهمن 1398 ساعت 2:32

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

و به نقل از سی‌نت، ناسا رسما اعلام کرده است که قصد دارد که یک همکاری و پروژه مشترک را آغاز کند تا امکان اتصال اتاق به ایستگاه فضایی بین‌المللی فراهم شود.

این آژانس فضایی اعلام کرد که شرکت آمریکایی "آکسیوم اسپیس" (Axiom Space) را انتخاب کرده است تا نخستین ماژول‌های تجاری قابل سکونت با قابلیت اتصال به ایستگاه فضایی بین‌المللی را برای ناسا فراهم کند.

ناسا در سال‌های اخیر، اقدامات بسیاری را برای تجاری‌سازی فضا و تحقق بخشیدن به ایده موسوم به "اقتصاد در مدار پایین زمین" انجام داده است.

"جیم برایدنستاین" (Jim Bridenstine)، مسئول ناسا گفت: کار آکسیوم این است تا یک سکونت‌گاه تجاری برای فضا ابداع کند که گامی مهم برای رسیدن ناسا به نیازهای بلندمدت از جمله آموزش فضانوردان، پژوهش‌های علمی و نمایش فناوری در مدار زمین به شمار می‌رود.

احتمالا ناسا و دیگر آژانس‌های فضایی دولتی، از نخستین مشتریان آکسیوم هستند. این شرکت که توسط "مایکل سوفردینی" (Michael Suffredini)، مدیر پیشین ایستگاه فضایی بین‌المللی اداره می‌شود، حداقل یک ماژول را ابداع خواهد کرد که به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل می‌شود و مورد استفاده فضانوردان قرار می‌گیرد.

علاوه بر سوفردینی، نام‌های آشنای دیگری از جمله "چارلز بولدن" (Charles Bolden)، فضانورد و مدیر پیشین ناسا نیز در میان کارکنان آکسیوم به چشم می‌خورد.

برنامه آکسیوم این است تا دروازه فضایی جدیدی برای ورود به فضا باز کند که به پژوهشگران، سازندگان و گردشگران امکان می‌دهد تا برای کار یا حتی لذت بردن، از مدار زمین دیدن کنند. اگرچه اهداف این شرکت با فرستادن انسان‌ها به ایستگاه فضایی بین‌المللی و ماژول قابل اتصال آغاز می‌شود اما هدف بلند مدت آن این است که ماژول‌ها در نهایت از ایستگاه جدا شوند و مورد استفاده قرار بگیرند.

سوفردینی در مقاله‌ای که در این رابطه منتشر شده است، نوشت: ما این کار را فقط برای درک ثمره سال‌ها پژوهش آغاز کرده‌ایم.

زمان دقیق نصب ماژول آکسیوم به ایستگاه فضایی بین‌المللی هنوز مشخص نیست اما آکسیوم احتمال داده که بتواند فرستادن مشتریان خود را به ایستگاه در سال 2021 آغاز کند.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 396

ثبت نظر

ارسال