افزایش تولیدات علمی در حوزه سم شناسی

افزایش تولیدات علمی در حوزه سم شناسی

رئیس انجمن سم شناسی ایران، از افزایش تولیدات علمی در حوزه سم شناسی خبر داد و گفت: در سال ۱۹۹۶ تولید علم در این حوزه ۵۰ سند در سال بوده و این آمار در سال ۲۰۱۸به ۳۱۳۶ سند رسیده است.

چهارشنبه 29 آبان 1398 ساعت 15:6

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرگزاری مهر، امید سبزواری، در پانزدهمین همایش سراسری سم شناسی ایران، با بیان اینکه این انجمن در انجمن های سم شناسی بین المللی نیز عضویت دارد، اظهار کرد: فعالیت های انجمن زمینه های مختلفی را دربرمی گیرد که فعالیت های مشاوره ای و مطالعه در حوزه های سم شناسی از جمله آن هاست.

وی با اشاره به تعاملات بین المللی اعضای این انجمن یادآور شد: این انجمن دارای یک مجله علمی رسمی است که به همت دانشگاه علوم پزشکی اراک منتشر می شود.

رئیس انجمن سم شناسی و مسمومیت های ایران با اشاره به اینکه این رشته در برگیرنده بخش های مختلفی است، گفت: داروسازان، پزشکان، دامپزشکان، دندانپزشکان و یا کسانی که به صورت پایه ای مباحث این رشته را مطالعه کرده باشند می تواند وارد دوره های سم شناسی شوند.

وی افزود: اعضای انجمن به خوبی در بردهای مختلف کشور به ویژه سم شناسی وجود دارند که این مسئله باعث شده است ما دارای دوره های متنوع باشیم؛ همچنین علاوه بر دوره پی اچ دی سم شناسی، دوره فلوشیپ این رشته نیز ایجاد شده است.

سبزواری با بیان اینکه اعضای هیئت مدیره این انجمن از متخصصین حوزه های مختلفی از جمله پزشکی داروسازی تشکیل شده است، گفت: از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۸ کشور در حوزه علم سم شناسی پیشرفت چشمگیری داشته است، به طوری که در سال ۱۹۹۶ تولید علم در این حوزه ۵۰ سند در سال بوده و این آمار در سال ۲۰۱۸به ۳۱۳۶ سند رسیده است.

وی افزود: تعداد استنادات نیز از ۴۲ مورد در سال به ۲۹۵۰ مورد استناد رسیده که نشان دهنده افزایش تولید علم سم شناسی در کشور ماست.

حسین وحیدی رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این همایش با اشاره به ظرفیت های علمی دانشکده داروسازی یادآور شد: دانشکده داروسازی علاوه بر خدماتی که در حوزه دارو در کشور ارائه می کند در حوزه تولید فراورده هایی این حوزه نیز نقش بسزایی را ایفا می کند.

کد خبر 4776791
تعداد بازدید : 437

ثبت نظر

ارسال