آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری های مشترک با عمان

آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری های مشترک با عمان

وزیر بهداشت، از آمادگی ایران برای همکاری های مشترک با عمان در زمینه‌های علمی، پژوهشی و درمانی خبر داد.

پنجشنبه 2 آبان 1398 ساعت 3:9

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید نمکی، در حاشیه برگزاری شصت و ششمین اجلاس کشورهای منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت، در دیدار وزیر بهداشت عمان با اشاره به اینکه کشور و دولت عمان به‌ عنوان حامی صلح در منطقه تلاش می‌کند، اظهار کرد: ما در حال انتقال دانش PHC و هموار کردن راه برای UHC در کنار عمان خواهیم بود.

وی با اشاره به ارائه خدمات درمانی پیچیده در کشورمان به بیماران کشورهای منطقه تصریح کرد: در زمینه تبادل استاد و دانشجو در رشته‌های تخصصی می توانیم همکاری های خوب مشترکی داشته باشیم و نیز با کمک هم مراکز تحقیقاتی را برای بیماری های شایع منطقه چه در مورد بیماری‌های واگیر و چه در مورد بیماری‌های غیرواگیر ایجاد کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به دستاوردهای کشور عمان در زمینه بهداشتی اظهار کرد: حذف سرخک را تبریک می گویم و برای همکاریهای بهداشتی و دارویی با این کشور آمادگی داریم. /۴۰۴

همچین وزیر بهداشت عمان در این دیدار، گفت: در حوزه ساخت دارو از انتقال تکنولوژی های جدید این حوزه استقبال می کنیم و می توانیم در حوزه های پژوهشی و علمی نیز همکاری های خوبی داشته باشیم.

احمد السعیدی، ضمن قدردانی از مهمان نوازی کشور ایران و تلاش های وزارت بهداشت جهت برگزاری شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی، گفت: خیلی خوشحالیم که روابط عالی بین دو کشور داریم و امیدواریم با درایت و دوراندیشی رییس جمهوری کشور ایران و پادشاهی عمان همواره شاهد آرامش و امنیت باشیم.

وی در ادامه افزود: ایرانیان حق دارند که به تمدن کهن خود ببالند همچنین نظام بهداشتی ایران و شاخص های مثبت و درخشان در حوزه سلامت نیز نشان دهنده تلاش های وافر مسئولین بهداشتی این کشور در چند دهه است و همه کشورهای منطقه باید از این توانمندی ها و امکانات در زمینه مراقبتهای اولیه بهداشتی بهره ببرند.

وزیر بهداشت عمان با بیان این که  می توانیم در حوزه های پژوهشی و علمی همکاری های خوبی داشته باشیم در ادامه بیان کرد: در زمینه مهم صنایع داروسازی  نیز  می دانیم بیش از ۹۵ درصد داروهای مصرفی کشور ایران تولید داخلی کشور خودتان است و در حوزه ساخت دارو از  انتقال دانش و تکنولوژی به کشورمان استقبال می کنیم.

وزیر بهداشت عمان در پایان گفت: امیدواریم همواره امنیت و صلح برقرار باشد و در آینده تبادل تجربیاتی بیشتری در حوزه سلامت باهم داشته باشیم.

کد خبر 4749047
تعداد بازدید : 382

ثبت نظر

ارسال