آمادگی ایران برای صادرات دارو و تجهیزات پزشکی به کوبا

آمادگی ایران برای صادرات دارو و تجهیزات پزشکی به کوبا

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به توان ایران در تولید دارو و تجهیزات پزشکی، گفت: آماده همکاری برای انتقال تکنولوژی و صادرات دارو و تجهیزات پزشکی به کشور کوبا هستیم.

شنبه 13 مهر 1398 ساعت 17:23

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا شانه ساز، در دیدار با مدیرکل سازمان تنظیم مقررات دارویی و تجهیزات پزشکی کوبا، اظهارداشت: در زمینه تولید دارو توانسته ایم به مرزهای خودکفایی نزدیک شویم و در حوزه تجهیزات پزشکی نیز صفر تا ۱۰۰ درصد اقلام های تک را در کشور تولید می کنیم.

وی افزود: کشور کوبا صاحب دانش و تکنولوژی مخصوصا در حوزه بایوتکنولوژی است و مطمئن هستیم که متخصصان کوبا می توانند در کنار متخصصان ایران کارهای ارزشمندی را خلق کنند.

شانه ساز ادامه داد: بخش های کنترلی ما نیز مانند اداره کل آزمایشگاه مرجع کنترل غذا و دارو و تجهیزات پزشکی امکاناتی را دارند که می توانند زمینه خوبی برای همکاری ها در این حوزه را ایجاد کنند.

در ادامه «رافائل پرز کریستیانو» مدیرکل سازمان تنظیم مقررات دارویی و تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت کوبا، گفت: ما می توانیم بسیاری از اقلام دارویی ایران مانند محصولات نهایی و مواد اولیه تولید را وارد سیستم سلامت بهداشت کوبا کنیم.

وی با اشاره به اینکه کشور کوبا به مواد اولیه دارویی نیاز دارد، تصریح کرد: در حوزه فرمولاسیون و تهیه داروها، از مواد اولیه وارداتی بهره می بریم و یکی از زمینه‌های مهم همکاری کوبا و ایران می تواند دسترسی به مواد اولیه دارویی تولید ایران باشد.

کریستیانو با اشاره به بازدید انجام گرفته از خطوط تولید تجهیزات پزشکی در پارک علم و فناوری پردیس تهران، گفت: کوبا تجهیزات پزشکی مورد نیاز را از اروپا خریداری می کند و برای ما تحسین برانگیز است که ایران در حوزه ساخت تجهیزات پزشکی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است که در این زمینه هم می توانیم از تولیدات کشور ایران بهرمند شویم و این می تواند یکی از توافقات تاریخی دو کشور در حوزه همکاری سلامت و اقتصاد باشد.

تفاهمنامه همکاری ایران و کوبا

سید حسین صفوی مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، گفت: به دنبال اعلام آمادگی طرف کوبایی در استفاده از تجهیزات پزشکی ساخت ایران در کوبا و راه اندازی خطوط تولید در کوبا، با اقدامات امور بین الملل وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، تفاهم نامه همکاری با کوبا در زمینه تبادلات فنی و رگولاتوری و انتقال تکنولوژی تجهیزات پزشکی ساخت ایران و کوبا، انجام شد.

وی افزود: با عقد این تفاهم نامه، زمینه رونق تولید و صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی ساخت ایران به کوبا و از کوبا به آمریکای لاتین محقق خواهد شد.

هم اکنون ۱۰۵ محصول تجهیزات و ملزومات پزشکی ساخت ایران که موفق به اخذ استانداردهای بین المللی از جمله نشان CE اروپا شده اند، به ۵۵ کشور دنیا صادر می شود.

کد خبر 4733761
حبیب احسنی پور
تعداد بازدید : 328

ثبت نظر

ارسال