۸۰ میلیارد اعتبار برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم

۸۰ میلیارد اعتبار برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، گفت: در لایحه بودجه سال ۹۹، ۸۰ میلیارد تومان برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم کشور اختصاص یافته است.

شنبه 30 آذر 1398 ساعت 18:50

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرنگار مهر، سید کامل تقوی نژاد، روز شنبه در نشست خبری با موضوع بررسی بودجه حوزه سلامت که در محل ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، به ارزیابی بودجه بهداشت و درمان کشور در سال ۹۹ پرداخت.

وی، با عنوان این مطلب که در سال ۹۶ سهم هزینه‌ دارو و تجهیزات پزشکی از کل منابع اختصاصی حوزه سلامت حدود ۱۸ درصد بوده است، گفت: بیشترین سهم این هزینه در سال ۹۶ معادل ۶۲.۷ درصد مربوط به هزینه‌های درمانی بوده است.

تقوی نژاد با اشاره به لایحه بودجه ۹۹ که ۸۰ میلیارد تومان برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم کشور اختصاص یافته است، افزود: طرح هایی چون حمایت از درمان ناباروری، ترویج زایمان طبیعی و حمایت از اورژانس هوایی، از برنامه های مورد نظر در سال ۹۹ است.

وی گفت: سهم اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای، ۲۰۵۷ میلیارد تومان است که در لایحه بودجه ۹۹، ۲۸۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که امیدواریم در بحث ارزش افزوده با افزایش سهم وزارت بهداشت، بخش عمده ای از نیازهای ما مانند استخدام نیروهای جدید تامین شود.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اختصاص ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروتکل های جدید واکسن، افزود: اعتبار در نظر گرفته شده برای دارو، واکسن و شیرخشک، کافی نیست.

تقوی نژاد ادامه داد: بودجه مورد نیاز سازمان بیمه سلامت بیش از ۱۷۷۰۰ میلیارد تومان است که در لایحه بودجه سال ۹۹، ۱۳۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی با اعلام اینکه تا پایان سال ۹۹ قرار است ۱۲۲ پروژه با حدود ۱۴۷۰۰ تخت به بهره برداری برسد، افزود: سالانه حدود هزار میلیارد تومان برای هزینه های سلامت اتباع خارجی در نظر گرفته می شود که در سرانه توزیع اعتبارات، این موضوع در نظر گرفته نمی شود.

معاون وزیر بهداشت، در پاسخ به این سئوال که تکلیف دارو در سال ۹۹ برای استفاده از ارز دولتی چگونه خواهد بود، توضیح داد: دو دیدگاه برای ارز دارو مطرح شد. نخست اینکه با ارز ۴۲۰۰ تومانی ادامه بدهیم. دیدگاه دوم، تبدیل ارز ۴۲۰۰ تومانی به نرخ ارز نیمایی بود که آن را بر اساس نرخ متوسط ۹۰۰۰ تومان محاسبه کردیم و دیدیم که اگر قرار باشد نرخ نیمایی به عنوان ارز دارو تعیین شود ۲۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تامین این عدد با توجه به شرایط فعلی دولت، نگرانی و دغدغه ایجاد می‌کرد. بر همین اساس تصمیم گرفتیم که فعلا وضع موجود را ادامه دهیم.

کد خبر 4803301
تعداد بازدید : 365

ثبت نظر

ارسال