۸ هزار تخت مراقبت های ویژه در کشور/تنها مشکل بخش های ICU

۸ هزار تخت مراقبت های ویژه در کشور/تنها مشکل بخش های ICU

نایب رئیس انجمن مراقبت های ویژه ایران، با اشاره به وجود ۸ هزار تخت مراقبت‌های ویژه در کشور، گفت: با توجه به جمعیت کشور، کمبود تخت نداریم.

سه شنبه 3 دی 1398 ساعت 0:43

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا شهرامی، در آستانه برگزاری هفتمین کنگره بین المللی مراقبت‌های ویژه، اظهار داشت: این کنگره ۱۸ تا ۲۰ دی ماه ۹۸ در مرکز همایش‌های رازی تهران با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته برگزار می‌شود و جدیدترین دستاوردهای علمی در این زمینه ارائه و تبادل تجربیات میان همکاران انجام خواهد گرفت.

وی افزود: در حال حاضر در بخش مراقبت های ویژه در زمینه تجهیزات مصرفی به دلیل تحریم های دشمنان چندان تحت فشار نیستیم البته در حوزه تجهیزات سرمایه‌ای واردات اندک شده و یا با پشتیبانی کمی مواجه ایم که تلاش شده با اقداماتی همچون استفاده از امکانات قبلی و جایگزینی آنها برنامه‌های مناسبی را در این زمینه اجرایی کرد.

نایب رئیس انجمن مراقبت های ویژه ایران در مورد داروهای مورد نیاز در بخش های آی سی یو گفت: کمبودها در این زمینه مشابه سایر بیماری‌ها و بخش‌های دیگر است به طور مثال در زمینه آنفلوانزا وزارت بهداشت با انجام دادن برنامه ها و اقدامات مدیریتی کمبود داروهایی مانند تامیفلو و قرص های پیشگیری یا درمان آنفلوانزا را جبران کرد.

شهرامی تصریح کرد: مشکل کمبود داروهای آنفولانزا از طریق مدیریت دارو برطرف شده و چالش خاصی در این زمینه وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها، مشکل مدیریت در بخش‌های آی سی یو وجود دارد، گفت: توجه به این مسئله و رفع مشکل سبب ارائه خدمات بهتر به بیماران می‌شود و باید توجه داشت که حدود ۸ هزار تخت مراقبت‌های ویژه در کشور وجود دارد که با توجه به جمعیت، کمبود تخت نداریم و تنها از طریق مدیریت می‌توان اقدامات لازم را برای بیماران انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: توجه به اندیکاسیون‌های بستری در بخش‌های آی سی‌یو در کشور ضرورت دارد و در حال حاضر ممکن است بیماران روزهای بیشتری در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شوند در حالی که نیازی به این مسئله نباشد یا اینکه بیمار بهبود یافته و باید به بخش دیگر منتقل شود ولی این اقدام صورت نمی‌گیرد و همه این مشکلات با مدیریت مناسب در بخش‌های آی‌سی‌یو می‌تواند برطرف شود.

کد خبر 4804171
تعداد بازدید : 405

ثبت نظر

ارسال